HVERDAGS MAT

Kjære leser.

Så var det mandag igjen.

En ny uke er her.

Vi er godt i gang med å få rutiner på plass,

både her hjemme og på jobb.

Jeg er veldig glad i faste rutiner.

Det får dagene unna.

Men så er det akkurat det da,

dagene flyr avgårde.

Barna vokser.

Sommer går mot høst og høst mot vinter.

Er det ikke nå, det er viktig å roe litt ned?

Puste dypt ned i magen å være tilstede.

For ett år siden ville jeg bare at tiden skulle gå fort.

Så fort at når jeg var her jeg er i dag,

skulle jeg slippe å tenke på vekt lenger.

Denne metoden tvilte jeg ikke på.

Å så er jeg her i dag da.

Jeg har ikke tenkt på vekt på flere uker.

Jeg følger med innimellom, 

men det er ikke et fokus lenger.

For jeg vet, at så lenge jeg følger planen 

så går alt etter planen. Jeg er stabil på vekten.

Og jeg vet hva jeg skal spise hver eneste dag.

1 porsjon korn, 1 porsjon grønnsaker(lunsj og middag),

1 porsjon proteiner og 1 porsjon fett(lunsj og middag).

Frukt til frokost og middag.

Den siste tiden har det vert mye å ta inn.

Da har det vert godt å krype under teppet 

med en kopp te å bare være meg selv.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 18:

Stekt egg og Irina rundstykke.

Jeg har lagt til et halvt korn ekstra til frokost 

siden jeg er på vedlikehold.

Så da ble det 2 oz stekte poteter ekstra i dag.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 18:

Kjøttsuppe med fårikålkjøtt:

4 oz kjøtt fra fårikålen fra i går.

10 oz kokte grønnsaker som:

gulrot, sellerirot, løk, purreløk og kålrot.

4 oz kokte poteter siden jeg er på vedlikehold.

Kokte dette godt sammen og smakte til med 

salt og pepper.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 18:

Strimlet svinekjøtt med fløtesaus.

 

3,5 oz stekt strimlet svinekjøtt,

krydret med grillkrydder, kokes inn

med 1 oz fløte.

5 oz kokte, avsilte og moste erter,

med salt og pepper.

5 oz kokte grønnsaker.

 

5 oz potetmos laget av 4 oz kokte poteter,

1 oz melk, salt og pepper.

Kun for vedlikehold.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #kjøttsuppe #fårikålkjøtt 

#grønnsaker #strimletsvikekjøtt #lettereliv #sunnmat

#livsstilendring #utenmelogsukker #høstmat

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg