DEN FEITE JENTA I KLASSEN

Kjære leser.

Jeg var den feite jenten i klassen.

Jeg var den stygge jenten.

Jeg var ikke en populær jente.

Ingen ville være bestevenner med den feite jenten i klassen.

I gjennom hele grunnskolen var jeg denne jenten.

Jeg opplevde at jeg aldri var god nok,

på grunn av utseendet mitt.

Jeg fikk kommentarer i tidlige tenår at formene

mine de var bare fett, og at de ble kvalm av å se meg i dusjen.

Det endte jo da opp med at jeg ikke turte å kle av meg.

Jeg hatet kroppen min. Og jeg ville ned i vekt.

Denne “mobbingen” fulgte meg i ganske mange år.

Så man kan jo unders over om dette var grunnen til 

at jeg endte opp med å bli en som misbrukte maten.

Inn i voksen livet følte jeg meg aldri bra nok.

Vekten min var jeg aldri fornøyd med.

Jeg brukte mat som demper på alle følelser.

Maten ble min trøst og min glede.

Jeg vil alltid være den stygge, feite jenta i klassen,

men som voksen er jeg nå god nok for dem som betyr noe.

OG ikke minst god nok for meg selv, å det 

henger ikke sammen med et tall på vekten. Det henger sammen 

med at jeg nå endelig er fri fra matkjøret jeg har vert på

hele ungdommen og inn i voksenlivet.

Jeg tillater meg selv å føle på de ekte følelsene livet gir.

FROKOST 1 ÅR DAG 13:

Irina rundstykker:

1 boks mager cottage cheese.

10 oz havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

Rør alt godt sammen.

Lag 10 boller med våte hender.

Stek på 225 grader i ca 25 min.

Serveres med 1/2 porsjon protein på toppen.

 

LUNSJ 1 ÅR 13 DAGER:

Stekt ris med skinke og egg.

Jeg rasper opp en halv blomkål.

Har denne i kokende vann i ca 1 min.

Siler av.

Steker opp 6 oz amerikansk blanding, løk og paprika.

Steker 2 oz skinke sammen med grønnsakene.

Tilsetter 4 oz blomkålris og steker dette.

Rører inn 1 egg mot slutten.

1 ss olje til steking.

1 ss soyasaus og litt grillkrydder.

 

På vedlikehold har jeg 10 oz grønnsaker som stekes 

og 4 oz kokt ris.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 13:

Fiske grateng:

2 oz kokt torsk eller annen hvit fisk.

5 oz gulrot og løk delt i terninger.

2 oz matfløte.

1 oz ost på toppen.

 

Jeg legger fisken og grønnsakene i en ildfast form.

Har over 2 oz mat fløte.

Grunnen til 2 oz er at nesten alt fordamper under stekingen.

Salt, pepper og muskat.

Ost på toppen.

Stekes på 225 grader i 30 min.

Serveres med 5 oz råkost salat.

 

4 oz poteter på vedlikehold.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #SDF #BLE #lettereliv #stektris 

#irinarundstykker #fiskegrateng #lettereliv #sunnmat

#vedlikehold 

 

 

4 kommentarer
    1. Kjempetrist å lese om barn som mobbes gjennom de årene hvor de skal bygge selvtillit og hvor voksne ikke ser det eller ikke gjør noe med det 🙁
      Kjekt å få oppskrift på fiskegrateng, dattera mi spurte i dag om vi skulle ha det til middag snart og da begynte jeg å lure på hvordan jeg skulle få til det… og vipps 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg