KAN IKKE DU BARE TA DEG SAMMEN

Kjære leser.

Det er hektiske dager nå.

Mye nytt og mye å holde styr på.

Men det går overraskende bra må jeg si.

Men innimellom krasjer kroppen min litt.

Det gjorde den faktisk i går.

Jeg vet at jeg skjulte det godt, for den stemmen 

inne i hodet mitt som ikke gir meg tillatelse til 

å være dårlig, ba meg om å ta meg sammen.

Men hvordan tar man seg bare sammen?

Når du skal ned i vekt får du beskjed om at det 

bare er å ta seg litt sammen, så ordener det seg.

Det er jo ikke sånn. Det har jeg prøvd 100 ganger.

Det ender bare med at kroppen aviser forsøket.

Når du er litt syk, får du beskjed om å ta deg sammen.

Det er jo ikke alltid bare å ta seg sammen.

Jeg hadde en fin samtale med sjefen min i dag.

Hun sa at det er viktig for henne å vite at

jeg tar vare på meg selv de dagene jeg er dårlig.

For det å bare ta seg sammen er ikke omsorg for seg selv.

Det er ikke bare å skru på “ta seg sammen knappen”.

Min slik knapp virker jo ikke.

Jeg har tatt meg sammen opp til flere 100 ganger i forsøk

på å gå ned i vekt. Der jeg har brukt all min energi,

mye penger og viljestyrke for å få det til.

Men når jeg sluttet å ta meg sammen og gjorde 

det enkelt for meg selv, ja da virket det.

Jeg tror løsningen for mange vil være egenomsorg.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 7:

Irina rundstykke med ost og paprika.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 7:

Pytt i panne:

Her bruker jeg rester av grønnsaker fra uken som har gått.

10 oz

Løk, amerikansk blanding, blomkål og brokkoli og paprika.

Surrer dette godt sammen.

2 oz spekeskinke.

Hadde noen rester av spekeskinke jeg stekte sammen med 

grønnsakene. Og 1 egg.

Krydret med grillkrydder.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 7:

Brennende kjærlighet:

Jeg koker sellerirot og blomkål mørt.

Moser dette med stavmikser, salt og pepper.

Veier opp 4 oz i en ildfast form.

4 oz stekt kjøttdeig.

8 oz hakkede tomater, løk, paprika og gulrot,

surres sammen med kjøttdeigen.

Smakt til med salt, pepper, oregano og basillikum.

veier opp blandingen som skal bli 10 oz til sammen.

Har dette over rotmosen og topper med 1 oz ost.

Veier ikke kjøttsausen nok, supplerer jeg med salat ved siden av,

til jeg har riktig mengde.

Stekes på 225 grader i 15 min.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #pyttipanne #brennendekjærlighet

#utenmelogsukker #sunnmat #livsstilsendring

3 kommentarer
    1. Må prøve den brennende kjærligheten din 🙂 Så forresten innslaget fra God morgen Norge på TV2.no!! Største overraskelsen jeg fikk var jo at du snakka dialekt *ha ha* snakk om å plassere folk sånn helt uten videre da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg