JEG ER 50 KILO LETTERE

Kjære leser.

Da jeg kom inn på revmatisme sykehuset i Haugesund,

Mars 2017 veide jeg 120 kilo.

Jeg fikk sjokk da jeg så tallet i epikrisen min.

Jeg så aldri på vekten når jeg veide meg der.

Men det stemmer nok veldig godt.

Det var jo bare helt forferdelig å ha en slik stor kropp.

Men Jeg var jo godt trent. 

Løp 40 min på tredemøllen, 5 dager i uken.

Trente vekter og syklet mye.

I dag veide jeg 70 kilo.

Min perfekte vekt.

Med en BMI på 22,6.

Så var jeg her da midt i mål bildet.

Og det føles helt rart å være her.

I går tok jeg mot til meg å pakket ned alle klær som 

ikke lenger passer. 3 svarte boss sekker som skal ut av huset.

Nå er jeg trygg på at kroppen ikke skal 

utsettes for overvekt igjen. Jeg vil leve, jeg vil ha det bra.

Jeg vil ikke være syk og føle meg uverdig.

Å veie 70 kilo er jo ikke problemfritt.

Jeg har jo fortsatt utfordringer som alle andre.

Jeg har også barn som krangler eller nekter å høre etter.

Det positive er at jeg orker å ta tak i dette.

Å finne en løsning uten å slite meg ut.

FROKOST DAG 352:

Irina rundstykker med eggerøre og ost.

Jeg la til en halv ekstra protein i dag.

Så da ble det 1 oz ost og 2 oz eggerøre.

og 6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 352:

Stekt ris med egg og skinke:

På vektreduksjons planen ville jeg 

raspet blomkål, hatt dette i kokende vann og silt av.

Jeg ville stekt 7 oz grønnsaker som, 

gulrot, brokkoli, paprika, erter, mais og løk.

Jeg ville tilsatt 2 oz skinke og blomkålen.

Stekt dette sammen og hatt i et sammenpisket egg.

Salt, pepper og 2 ss soyasaus.

 

På vedlikehold hadde jeg 10 oz grønnsaker som 

jeg stekte og 4 oz kokt ris.

 

MIDDAG DAG 352:

Hamburger:

2 oz karbonade. (4 oz på vektreduksjon)

10 oz salat og stekt løk.

1 rundstykke som korn og protein (vedlikehold)

2 oz rømme.

Når jeg steker løken har jeg litt vann i stekepannen.

I stedet for olje. Fungerer veldig bra.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat

#livsstilsendring #utenmelogsukker 

#happythinandfree #minus50kilo 

2 kommentarer
    1. WOW!! 50 kg… det er dattera mi som er 163 høy som har blitt borte, det… Nesten halve deg… utrolige mengder når du ser tallet og når man tenker på at et helt menneske har blitt borte har du jammen dratt på mye ekstra!! All ære til deg som har gjort den jobben 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg