FORVENTER DU AT JEG SKAL FEILE?

Kjære leser.

Når noen klarer å gå ned i vekt på denne måten,

forventer faktisk noen mennesker at du skal gå opp igjen.

For det å klare noe så umulig som å miste 50 kilo 

på ett år, helt uten noe hokus pokus,

skal ikke være mulig.

Når du derimot klarer uke etter uke,

mnd etter mnd uten å sprekke, provoserer dette 

ganske mange mennesker.

For det er jo ikke meningen at det umulige skal være mulig.

Det skal ikke finnes noen måte å holde vekten på over tid.

Noen sitter klar med replikken:

“Det var synd at det ikke gikk denne gangen heller”

eller

“Det var jo det jeg sa, enda en slankemetode”

Det jeg tror provoserer mest er at det vi trodde 

vi visste om slanking, viser seg å ikke stemme for alle.

At det er mulig for noen å gå ned i vekt uten å løpe

maraton hver dag. Uten å spise muse biter 6 ganger om dagen.

Det er noe provoserende at jeg har sittet 

med beina på bordet å latt kropp gjøre jobben.

At jeg har tatt det rolig hele veien.

Det var overraskende for meg også.

For jeg trodde at jeg skulle løpe resten av livet,

med en halv banan som belønning annen hver time.

FROKOST DAG 350:

Irina rundstykker med makrell i tomat.

6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 350:

Med dårlig fantasi og savnet etter norske grønnsaker,

ble det lapskaus i dag også.

10 oz grønnsaker.

4 oz kjøtt (pølse og skinke)

4 oz poteter (vedlikehold)

Alt er kokt godt sammen og tilsatt

salt, pepper og 0,5 oz smør.

 

MIDDAG DAG 350:

Lasagne på vedlikehold:

2 oz stekt kjøttdeig (4 oz på vekt reduksjons planen)

7 oz løk, gulrot og hakkede tomater.

Stekte dette sammen i en stekepanne.

Salt, pepper, oregano og basillikum.

3 oz squash som jeg skar med skrelleren min i dag.

Da ble det tynne lange biter.

Jeg la et godt lag med squash i bunnen av 

en ildfast form.

Hadde kjøtt fyllet over squashen.

La resten av squashen over kjøtt fyllet.

1 oz ost på toppen.

Stekt på 225 grader i 25 min.

Jeg hadde 1 rundstykke til som korn og protein

siden jeg er på vedlikeholds planen.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #happythinandfree

#lettereliv #livsstilsendring #sunnmat #utenmelogsukker

#lapskaus #lasagne 

 

4 kommentarer
    1. Å vente på at noen skal feile når de endrer livsstil syns jeg er ondskapsfullt 🙁 Kan jo si at enkelte kurer/livsstilsendringer har jeg kanskje mindre tro på enn andre… men i utgangspunktet syns jeg man skal støtte de som prøver uansett jeg 🙂

    2. Nina: Tror dette sitter i hodet til folk. Å endre livsstil totalt og holde vekten omtrent er dømt til å mislykkes. Folk som er rundt oss og har sett mislykkede forsøk i flere tiår venter jo på smellen. Den smellen som jeg alltid har gått på. Forskjellen på dette og alt annet er jo at jeg aldri har nådd målvekt før. Jeg har aldri klart å holde meg i så lang tid til noe. Så da får folk litt panikk… skal du ikke tilbake i vanlig størrelse… altså stor… hvor lenge varer dette da… ikke resten av livet vel… Eller så synes de at jeg har blitt fryktelig tynn… For de har jo aldri sett meg i normal vekt klassen. Kun i fedme…

      Folk vet rett og slett ikke bedre Nina.

      Takk for inspillet!!!

    3. Ser absolutt den, og vet jo at jeg selv også nesten bare venter på at vekta skal øke igjen etter en nedgang… at jeg skal gå på en smell og ikke klare å ta meg inn “fort nok”. En dag blir til to og ti… Det synet er kanskje verre jo mer overvektig man er, har hatt mer enn 10-15 kg ekstra men for meg er det nok :/ Men uansett kur og kurs har det ALDRI vært fokus på det mentale før, bare spis mindre og tren mer så blir alt bra liksom…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg