VANSKELIG Å LAGE MAT?

Kjære leser.

Jeg opplever en del som tar kontakt med meg,

å synes det er vanskelig å lage mat.

De tenker at det å kutte mel og sukker

kompliserer alt.

Som kokk må jeg jo si at en utfordring,

sier jeg sjelden nei til innen mat.

Men hvorfor gjøre det så vanskelig.

Vi trenger jo ikke å lage mat som på restaurant heller.

Jo mer fantastisk mat vi lager, jo mer spiser vi jo.

Har du merket det?

Hvis du får servert noe du bare synes er helt 

fantastisk godt, klarer du da å holde deg til en liten porsjon?

Jeg klarte aldri det… kan være meg det er noe galt med,

men jeg har en mistanke om at jeg ikke er alene.

Gjør det enkelt. Kok, stek eller ovnsbak grønnsaker.

Bland en god salat. 

Stek eller kok noe kjøtt, fisk, skalldyr eller fugl.

Litt rømme eller smeltet smør.

Det er ikke verre. 

Ikke gjør ting vanskeligere enn det trener å være.

Det blir komplisert om vi tenker komplisert.

 

FROKOST DAG 294:

Irina rundstykker med ost og skinke.

6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 294:

Omelett med tomat.

2 egg vispes sammen med salt og pepper.

Helles over en varm stekepanne.

Ha over 1 oz ost og 5 oz tomater.

Serveres med 5 oz salat.

 

MIDDAG DAG 294:

Kjøttkaker:

600 g karbonade deig blandes med 2 egg, 

 1 dl melk, salt og pepper.

Stekes som vanlige kjøttkaker og settes 

i ovnen i ca 10 min på 200 grader.

Kok ut stekepannen med fløte.

Kok opp erter og mos de, tilsett salt og pepper.

4 oz stekte kjøttkaker.

1 oz fløte.

5 oz erter most.

5 oz kokte grønnsaker.

Familien får poteter og brun saus til kjøttkakene.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #kjøttkaker

#omelett #utenmelogsukker #happythinandfrie #livsstilsendring

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg