LIVET UTEN SUKKER OG MEL

Kjære leser.

Det er faktisk ikke mulig å forestille seg

hvor stor omveltning jeg har hatt de siste årene.

Bare de mennesker som kjenner meg best 

vet hvor omveltende det har vert.

Det å leve et liv uten sukker og mel

har ført til at jeg har fått livet tilbake.

Det å kunne våkne hver dag å glede seg.

Det å være takknemlig for hver minste ting.

Selv når jeg bekymrer meg for barna,

holder jeg roen.

For jeg har fått livet på en ny måte.

Med ny mening.

Alt jeg har gått igjennom tidligere,

kan jeg nå bruke til noe bra.

Sykdom, vanskelige livsforhold, uheldige opplevelser

og ikke minst det å være overvektig 

har satt spor i meg. 

Spor jeg nå kan bruke til noe positivt.

I dag kan jeg elske med hele mitt hjerte.

Gøy med masse nye klær! 

 

FROKOST DAG 269:

Havregrøt:

1 oz havregryn 8 oz melk.

6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 269:

Kjøttsuppe:

4 oz rester fra lammelår.

10 oz grønnsaker som gulrot, kålrot, løk 

og sellerirot.

Kok grønnsakene og kjøttet sammen,

til grønnsakene er myke.

Salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 269:

Nachos:

ok… ikke helt men nesten.

Stek løk og paprika godt sammen.

Vei dette opp jeg fikk 2,5 oz.

Tilsatte 3 oz stekt karbonadedeig,

taco krydder (uten sukker og mel) 

Jeg stekte sellerirot i tynne skiver på 

225 grader på varmluft i ca 25 min.

Vei de opp å legg disse i bunnen av

en ildfast form. Jeg fikk 2 oz.

Ha kjøttfyllet over og 1 oz ost på toppen.

Servert med 5,5 oz salat.

1 oz rømme.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat #lykkelig 

#kjøttsuppe #brukrester

5 kommentarer
    1. Ser jo så lett ut når andre klarer det 😉
      Har selv lenge tenkt på å komme inn i rutinene om å kutte ut sukker å mel, men klarer liksom ikke helt å komme i gang !
      Du ser flott ut 🙂
      ØNSKER DEG EN FIN KVELD 🙂

    2. Hei!
      Elsker bloggen din og leser i arkivet ditt daglig 🙂 du er en inspirasjon for meg som også har lest boken og prøver mitt beste. Angående denne oppskriften: hvorfor bare 3oz kjøttdeig og ikke 4? Og på pizzaoppskrifen din skriver du 1ts med egg. Hvordan tar man en Ts egg? Tusen takk for hjelp!!

    3. Lidya: Takk for din tilbakemelding. Grunnen til 3 oz kjøttdeig og ikke 4 er at jeg har ost på toppen som litt protein og litt fett i tillegg til rømme som fett.
      1 ts egg… Da visper man sammen ett egg og tar en ts med dette. Vet at det høres lite ut, men det er nok til en bunn. Lager man flere bunner blir det jo mer.
      Kjekt med slike tilbake meldinger. Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg