MAT MED KJÆRLIGHET

Kjære leser.

Kokken i meg lager mat med kjærlighet

og omsorg. Å det er kjærlighet og omsorg i mat.

Uten mat vil vi ikke overleve.

Men maten skal ikke være eneste vei å

vise kjærlighet og omsorg. 

Hvis vi alltid skal kose oss rundt mat

glemmer vi hvordan vi setter pris på 

hverandre uten.

258 dager uten å legge opp til

at mat skal være kos, bare en nødvendighet

har gitt meg utrolig mye tid til å

fokusere på de menneskene jeg har rundt meg.

Når jeg ikke drives av neste måltid,

har jeg nok viljestyrke til å stå i de 

vanskelige situasjonene hverdagen kan gi.

Men mat må vi jo alle ha, da velger jeg 

å gjøre det slik:

 

FROKOST DAG 258:

Irina rundstykker med ost og paprika.

 

LUNSJ DAG 258:

Pytt i panne:

Jeg brukte restene av kjøttet vi grillet i går.

2 oz grillet ytrefilet av svin kuttet i terninger.

10 oz grønnsaker som brokkoli,

løk, sopp, paprika og gulrot.

1 sammenpisket egg.

Stek grønnsakene godt sammen,

tilsett kjøttet å stek videre.

Ha i egget og stek det sammen med det andre.

Krydre med salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 258:

Pizza:

BUNNEN:

Rasp blomkål, ha den i kokende vann og sil av.

Press vannet ut av blomkålen med baksiden av en ss,

i silen. 

1 oz ost smeltes i mikro med 1 ts kremost.

Ikke en toppet ts, men en ts.

Bland så i 1 ts egg og 1 ts hvitløkpulver.

Bland i 3 oz blomkål, du må sikkert

bruke hendene til å kna dette inn.

Dytt deigen utover et bakepapir.

Stekes på 230 grader i ca 15 min.

 

FYLLET:

Jeg koker en panne med hakkedetomater løk og paprika.

Tilsetter oregano, basillikum, salt og pepper.

Lar dette koke godt inn.

Veier opp 3 oz med saus å smører det utover bunnen.

1 oz ost over sausen og 1,5 oz kjøtt på toppen.

Stekes videre på 230 grader i ca 10-15 min.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat

#livsstilsendring #sunnpizza

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg