Å SPISE SEG GLAD

Kjære leser.

Når jeg ble spurt om hva som gjør at 

jeg er blitt så mye gladere, tenkte jeg

at jeg måtte skrive litt om dette.

For dette handler jo ikke om vekt.

Dette handler om de andre tingene 

dette kostholdet gir meg.

Sukker er jo kjent som å virke depressivt.

Grønnsaker virker også inn på humøret.

Folk som spiser nye grønnsaker har et lettere humør.

Da tenker du sikkert at du spiser mye grønnsaker, 

men gjør du det. Spiser du nok grønnsaker?

Nok til at kroppen er fornøyd?

En annen ting er fettsyrene.

Hjernen består av 60 % fett.

Ved å spise balansert som vi gjør,

får du er god balanse mellom fettsyrene.

Alt dette kombinert fører til økt utskilling 

av serotonin som gjør humøret bedre.

 

FROKOST DAG 255:

Irina rundstykker med ost og skinke.

Fått helt dilla på disse! 

Gleder meg til frokost før jeg er ute av sengen.

 

LUNSJ DAG 255:

Pølsegrateng:

Rester fra grillingen i går.

3 oz pølser blandet med 

2 oz gulrot,

1 oz løk,

1 oz brokkoli,

6 oz hakkede tomater

(jeg siler av tomatkjøttet å måler opp)

2 oz tomatsaus fra boksen med hakkede tomater.

1,5 oz ost på toppen.

Krydret med oregano, salt og pepper.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

MIDDAG DAG 255:

Grillen får kjørt seg.

4 oz grillet kyllingfilet.

5 oz erter kokt og most med stavmikser.

5 oz salat av eget ønske.

 

NYDELIG MAT I DAG OGSÅ.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #glad #lykkelig

#grill #grillmat #sunnmat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg