AVHENGIGHET TIL MAT

Kjære leser.

En fortvilet dame sendte meg en melding i går.

En melding som ga meg gåsehud.

Hun beskrev kampen mot kiloene.

Et selvbilde jeg selv kunne kjenne meg igjen i.

Og håpet om at jeg kunne hjelpe henne.

Jeg kan hjelpe henne.

Jeg kan vise henne veien ut av galskapen.

Galskapen vi får trykken ned over oss når vi er overvektig.

Galskapen heter “spis mindre, tren mer”

Å være så totalt maktesløs når det kommer til mat

er vondt! Ingen vil ha det slik.

Men folk vet ikke hva de skal gjøre.

Det er ikke mange som vet om at det finnes hjelp.

Hjelpen ligger i en bok. 

En bok som forteller deg hvorfor alle andre forsøk ikke virket.

En bok som kan virke ekstrem, men er laget av kjærlighet.

Jeg mener at det er mer ekstremt at 250.000 nordmenn

lider av diabetes type 2. 

500 mennesker i Norge, årlig må amputere på grunn av diabetes 2.

36 milloner menneske på verdensbasis dør hvert år 

av livsstilssykdommer. 

Snakker vi ekstremt, så er det mer ekstremt enn 

å slutte å spise sukker og mel.

 

FROKOST DAG 248:

4 oz stekte poteter.

2 stekte egg.

6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 248:

Plukkfisk:

Lettsaltet torsk i går.

3,5 oz lettsaltet torsk.

7 oz blomkål og selleri kokes godt sammen

og moses med 1 oz melk.

Tilsett 3 oz løk, kokte gulrøtter og vårløk.

Salt, pepper og 0,5 oz smør.

Rør i fiksen på svak varme.

 

MIDDAG DAG 248:

Grillmat.

jeg laget foliepakker med grønnsaker.

Sopp, paprika, blomkål, brokkoli, gulrot, løk og tomater.

0,5 oz smør, salt og pepper.

Veide opp grønnsakene, måtte tilføre litt mais 

for å komme opp i 10 oz.

4 oz grillet sommerkotelett.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring 

#sunnmat #grillmat #grillegrønnsaker #plukkfisk

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg