HVORFOR MATEN SKAL VÆRE ENKEL

Kjære leser.

Herlighet så mye jeg lærer om dagen.

I mitt hode har mat vert veldig viktig.

Det skal smake godt og lukte godt.

Men den siste tiden har jeg blitt oppmerksom på 

at maten min må bli enklere.

Den må bli mindre sexy.

Jeg vil fortsatt lage god mat.

Men maten må gjøres enklere.

Enkle ingredienser og enkle måter å lage mat på.

Jeg kunne fint komplisert ting veldig om jeg hadde villet.

Men det hadde bare trigget meg.

 

FROKOST DAG 243:

Havregrøt.

Her går jeg tilbake til start.

Den første tiden spiste jeg dette hver dag.

Jeg manglet ikke noe når jeg fikk havregrøten min.

Det gir metthet helt til neste måltid.

 

LUNSJ DAG 243:

Salat:

10 oz salat av eget ønske.

3 oz scampi.

1.5 oz fetaost.

Jeg varmet scampien lett i en stekepanne.

 

MIDDAG DAG 243:

Kjøtt i form.

Jeg steker kjøttdeig til alle i huset.

Tar av 3 oz kjøttdeig til meg selv.

Veier opp 7 oz hakkede tomater (siler av vesken i boksen),

løk, gulrot og paprika.

Har dette over kjøttdeigen min sammen med tomt vesken.

Koker dette godt inn og tilsetter 0,5 oz fløte, 

oregano, basillikum, salt og pepper.

Koker dette godt inn.

Jeg kutter squash i tynne skiver å legger

i bunnen av en ildfast form.

Ha kjøttsausen over og topp med 1 oz ost.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

Til resten av familien lager jeg lasagne av den resterende kjøttdeigen.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettreliv #foodfreedom

#happythinandfree 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg