HVA JEG GJØR FOR Å UNNGÅ CRAVINGS I HELGEN.

Kjære leser.

Helgen er for meg forbundet meg god mat.

Jeg kommer fra tradisjoner med

lørdagsgodt og søndags kaker.

Å bryte med disse tradisjonene var tøft i begynnelsen.

Det føltes litt som å forlate noe som har betydd mye for meg.

Det var tøft å bryte med tradisjoner,

men det var ikke umulig. 

Jeg brukte alle verktøy i boken spis deg fri.

Jeg lagde meg kopper med te.

Drakk mye vann med kullsyre.

For det går over. Det tar ikke livet av deg.

Men det beste jeg sa til meg selv var

“jeg har smakt det før, så jeg vet hva det smaker”.

Kommer du deg igjennom en dag, så klarer du en dag til.

Å sånn har jeg fortsatt.

For jeg ønsker å bli normalvektig, jeg ønsker 

å ha en frisk kropp og jeg ønsker å være lykkelig.

Det er ikke sånn at jeg ikke spiser god mat lenger.

For det gjør jeg. Jeg bare spiser sunnere og mer næringsrik mat.

Mat som er bra for meg og som fjerner 

den umettelige sulten etter noe mer.

 

FROKOST DAG 237:

Marianne vafler.

1 egg.

1 oz linfrø.

1 oz havregryn.

3 oz gaffel most banan.

Litt vann.

Litt kanel.

Bland alt godt sammen. Sett det i kjøleskap over natten.

Stekes enten som pannekaker eller vafler.

 

LUNSJ DAG 237:

Kyllingsalat.

4 oz grillet kylling, som jeg varmet litt i stekepannen.

10 oz salat etter eget ønske.

1 ts aioli.

 

MIDDAG DAG 237:

Lasagne:

2,5 oz stekt kjøttdeig.

7 oz hakkede tomater, løk, gulrot og paprika.

Som jeg steker sammen med litt vann i en stekepanne.

Smaker til med salt, pepper, oregano og basillikum.

Har over 0.5 oz fløte på slutten, å lar dette koke godt inn.

Jeg deler opp 3 oz squash og legger i bunnen av en ildfast form.

Har kjøttsausen over og 1 oz ost på toppen.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

Klem J

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnlivsstil #sunnmat #livsstilsendring

#kyllingsalat #lasagne 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Husker jeg tenkte at vektnedgang betød lykke. Alt da ville alt ordne seg. Men nøkkelen er å finne den såkalte lykken utenom. Men om den er så lett å finne er en annen sak.

    2. Spire: Jeg fant lykken ved å kutte mel og sukker. Dette kom nok på grunn av at insulinet blokkerte tilgang til leptin. Noe som er fornuften i hjernen. Jeg hørte folk si dette om og om igjen, men trodde ikke det kom til å skje… Det skjedde. Lykken og friheten jeg har nå kan ikke sammenlignes med noe jeg har følt tidligere. Det beste er at vektnedgangen kommer i skyggen av dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg