WOW EFFEKTEN

Kjære leser.

Må le litt for meg selv. For reaksjon forventet jeg, men ikke den.

Den siste tiden har jeg truffet på folk som ikke har sett meg på en stund.

Å reaksjonene er helt vanvittige. “Er det deg Jeanette?” 

Eller at de blir sittende/stående å stirre.

Det føles jo litt rart. 

For inne i mitt hode er jeg like stor som før.

Jeg henger ikke med. Å prøve klær er jo så vanskelig for tiden at jeg gir opp.

Begynte på str 33 i bukser… gikk ut og hentet 32… måtte ut å hente 31… da ga jeg opp.

Så hjernen har enda ikke registrert hva som har hendt.

Den siste tiden har jeg slitt med magen. 

Mye grønnsaker sitter seg fast. Dette er et kjent problem.

Men utrolig vondt… jeg ser nesten gravid ut på det verste.

Men nå prøver jeg linfrø i muffinsen. Så da satser jeg på bedring.

Men denne oppblåstheten får frem følelser i meg som ikke er så gode.

Selv om vekten ikke går opp, føler jeg at jeg legger på meg.

Det er da lett å tenke at dette går jo ikke…

Men så tenker jeg meg om… Jeg har tross alt mistet 36 kilo…

DET VIRKER. Som forfatter av boken spis deg fri sier,

Hold linjene rene så forsvinner vekten. Så det gjør jeg. 189 dager uten sprekk.

 

FROKOST DAG 189:

Frokost muffins:

I dag laget jeg min egen versjon.

1 oz linfrø

3 oz melk

2 oz havregryn

2 egg

6 oz most banan

1 ts kanel

1 ts bakepulver

Bland dette sammen i hell i 6 store muffinsformer.

Stek på 200 gader i 30 min.

NYDELIGE!

med 3 oz banan og jordbær.

 

LUNSJ DAG 189:

Salat med ost og skinke.

10 oz salat og grønnt.

1 oz ost og 2 oz skinke.

1 oz dressing (husk å sjekke ingrediensene)

 

MIDDAG DAG 189:

Pizza med biffkjøtt.

Bunn:

1 oz ost

1 ts rømme

Smeltes i mikroen i ca 20 sek.

Bland i

1 ts hvitløkpulver

1 ts hakkede mandler

1ts egg

Trykk bunnen ut over et bakepapir, med våte hender.

Stek på 230 grader til den er lysebrun.

 

Fyll:

7 oz hakkede tomater, løk og paprika.

Surr dette godt i en stekepanne sammen med 1 dl vann.

Kok det godt inn og tilsett salt, pepper, oregano og basillikum.

 

Ha fyllet over bunnen. Noen ganger er det litt mye fyll, da serverer jeg det på siden.

Ha over 1 oz ost og 1,5 oz stekte biff strimler.

 

God helg alle sammen.

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #nedivekt #pizza

8 kommentarer
    1. Et godt råd mot hard mage er å drikke et par dl. Cultura til frokosten. Har hjulpet meg som har slitt med problemet i årevis. F.eks bytt ut litt av melken til havregrøten med vann og drikk resten av rasjonen som Cultura.

    2. Hva er en posjon av dine frokostmuffins ?
      Bloggen din er en fantastisk inspirasjon. <3 Tusen takk for at du gjør det enklere for oss nybegynnere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg