STARTER HELGEN MED NYDELIG MAT

Kjære leser.

Da er fredagen her. Helg igjen.

Kroppen føles bedre og humøret er på topp.

Min datter har hatt vennegruppe i dag etter skolen.

Stekte et tårn med pannekaker til dem.

Jeg må noen ganger bare knipe meg i armen, for jeg har ikke lyst på.

Ikke lyst på noe annet enn mine 3 fantastiske måltid.

Jeg nyter maten! 

Men mat har endre betydning for meg. Selv om jeg synes det er viktig å spise god mat,

så er det bare noe som er en nødvendighet for å ikke miste energi.

ISBILEN….

Jada den kom forbi huset, pling plong…

Ungene hylte til… Så da ble det is… Svak som jeg er…

Når jeg åpnet pakken med is kjente jeg ikke et lite snev av sug engang…

Noe må være totalt galt med meg, DET HAR ALDRI HENDT FØR!

 

FROKOST DAG 188:

Frokost muffins:

2 oz havregryn.

6 oz most banan.

1 oz pistasjnøtter.

4 oz melk.

1 ts kanel.

1 ts bakepulver.

2 egg.

Bland godt sammen. Spray formene å fyll de.

Stekes på 200 grader i 30 min midt i ovnen.

NYDELIGE!

Min mann har fått dilla på de også, så i dag må jeg lage opp en del.

Så har han frokost på jobb en stund.

 

LUNSJ DAG 188:

Løksuppe med ostekjeks og kjøttdeig:

8 oz løk i skiver.

2 oz gulrot.

Kokes godt sammen i vann (vann til rett over toppen på grønnsakene).

Tilsett 1 oz stekt kjøttdeig, salt og pepper.

Ostekjeksene er laget av 1,5 oz ost.

Stekt i ovnen på 230 grader i ca 15 min.

 

MIDDAG DAG 188:

Nachos:

Stekte 6 oz gulrot og sellerirot i den magiske maskinen min.

  

Hadde så grønnsakene over i en ildfast form.

 

Kjøtt fyllet er laget av 3 oz stekt kjøttdeig

og 4 oz gulrot, løk og paprika, Stekt godt sammen.

Tilsatt taco krydder.

Fyllet legges over grønnsakene i den ildfaste formen.

0,5 oz ost på toppen.

Stekes på 230 grader i ca 15 min, til osten er skikkelig smeltet og bobler.

Servert med rømme og salsa.

 

God helg!

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #nachos 

4 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg liker oppskriftene på bloggen din, men har et spørsmål: hvordan vet du hvor mange frokostmuffins du kan spise til frokost da bakst blir mer upresist? Har lurt på det samme i forbindelse med cottage cheese-rundstykker. På forhånd takk for svar og lykke til med fortsettelsen!

    2. Ingvild:Takk for din tilbakemelding. En full porsjon med frokostmuffing er til 2 frokoster. Da lager jeg enten 6 store eller 12 små. Men du har rett, det blir ikke 100 % nøyaktig i alle. Men det blir så nærme at det ikke spiller noen rolle.
      Når jeg lager rundstykkene er det til 10 frokoster. Jeg deler opp deigen i 10 omtrent like emner. Det fungerer helt supert.

      klem J

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg