RASK SUNN MAT I EN STRESSENDE HVERDAG

Kjære leser.

I en stressende hverdag vil ikke så mange stå på kjøkkenet i timesvis 

å lage en masse komplisert og tidkrevende mat.

Jeg som kokk er sånn også, derfor prøver jeg å lage mat som ikke tar tid.

Mat som kan lages på kortest mulig tid.

Dette igjen fører til at mitt fokus på å lage mat blir mindre.

Jeg frigjør hodet mitt fra å hele tiden tenke på mat, ha lyst på mat og være rundt mat.

For en overspiser som meg er dette avgjørende for 

å lykkes med vektnedgang. 

Jeg utsetter meg selv for fristelser, men jeg takler det godt.

MEN dette gjelder ikke alle. Det finnes overspisere som ikke kan ha tilgang til penger.

Som ikke kan ha mat de ikke kan spise i huset og ikke kan gå i selskap, 

nettopp på grunn av fristelser. 

 

FOROKOST DAG 186:

Frokost muffins:

2 oz havregryn.

6 oz most banan.

4 oz melk.

kanel.

1 ts bakepulver.

1 oz pistasj nøtter.

2 egg.

Fyll oppi 6 store muffins former eller 12 små.

Stekes på 200 grader i 25-30 min, midt i ovnen.

Dette er til 2 dager. Men mannen i huset likte de også, så da blir det 

ny ladning i kveld.

Jeg hadde 3 oz banan og jordbær oppå.

 

LUNSJ DAG 186:

4 oz stekt kylling.

10 oz salat.

Jeg stekte litt av løken i salaten sammen med kyllingen.

 

MIDDAG DAG 186:

Stekt ris med kylling.

6 oz grønnsaker som løk, paprika, erter, gulrot og mais stekes.

Bland så i kyllingen.

4 oz raspet blomkål kokes opp i vann, siles og stekes sammen med resten.

Smak til med 1 ts sweet chili (ikke sukker eller mel i de 3 første ingrediensene)

og soyasaus (som vi kan spise neste ubegrenset, men jeg brukte 2 ss)

 

Dette var nydelig mat for en litt stressende dag.

Resten av familien fikk det samme, bare med ris og ikke blomkål.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg