KLARE OG TYDELIGE GRENSER

Kjære leser.

I forhold til barne oppdragelse, har vi helt klare grenser.

I forhold til mat til ungene har jeg alltid vert streng på at lørdag er

den dagen de kan få noe godt. Dette henger igjen etter egen barndom.

Jeg mener fortsatt at det er en fin leveregel. MEN hva gjorde jeg selv??

Joda jeg kunne snike til meg restene av lørdagsgodtet til ungene når de var i seng.

Eller fortelle ungene at Nugatti kun er til lørdag… Så fort de var ute av synet… 

hadde jeg laget meg en skive med Nugatti… Nei Nugatti med skive…

Nøtter og chips hver kveld og cola zero… Min følgesvenn, som jeg måtte ta farvel med…

Men jaggu savner jeg den OVERHODET ikke!

Mat ble som dårlige venner, den tynget meg og fikk meg til å føle meg udugelig.

Hvis noen hadde spurt meg om jeg ville hatt 1 million for å gå tilbake hadde det blitt NEI.

Jeg hadde det vondt!  Følte meg ensom…

sånn ensom som du føler når du ikke kan dele det med noen.

 

FROKOST DAG 185:

HAVREGRØT.

 

LUNSJ DAG 185:

Omelett med salat.

3,5 oz (1 og 1/2 egg)  egg vispes sammen med salt og pepper.

Stek 5 oz med løk, gulrot og paprika på en stekepanne.

Ha eggene over. Jeg brukte 0,5 oz pepperoni og 0,5 oz ost inni.

Stekte i 0,5 oz smør.

 

MIDDAG DAG 185:

Brennende kjærlighet:

3,5 oz ferdig stekt karbonadedeig i 0,5 oz smør.

5 oz hakkede tomater, løk, gulrot og paprika surres sammen i en panne.

1 dl vann kokes inn og smakes til med salt pepper, oregano og basillikum.

5 oz sellerirot og blomkål kokes mørt og moses med en stavmikser.

Legg kjøttsausen i bunnen av en ildfast form (liten)

Selleri mosen over og 1 oz ost på toppen.

Stekes på 230 grader i 20 min midt i ovnen.

 

NYDELIG!

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg