EN MINDFULL MANDAG

Kjære leser.

For noen år siden fikk jeg tilbud om et kurs i mindfullness.

Dette kurset var delt i 3 deler. 

Teori.

Meditasjon.

Yoga.

En fantastisk opplevelse. Denne kombinasjonen kombinert betydde mye.

Jeg lærte å stoppe opp i situasjoner å puste. 

Med en stress diagnose som jeg har (PTSD og fibromyalgi) ble dette avgjørende for et godt liv.

Jeg brukte ikke dette like aktivt i tiden etter, som jeg burde.

Men når når jeg har tatt det opp igjen kjenner jeg stor forskjell.

Jeg er mer klar for godene meditasjonen gir. 

Jeg gjør det ikke av religiøse grunner, men av den grunn at jeg trenger 

å rense hjernen min litt, puste og gi kroppen en pause.

Yogaen er også for å strekke og bøye en eller så stiv kropp

Jeg ser nå hvor viktig dette har vert for å få tilbake kontrollen over livet mitt.

Hvor ofte kjenner vi etter at vi puster skikkelig?

Jeg gjorde det aldri! 

Jeg fikk meg en god økt på 15 min under Bailine treningen i dag.

Litt vanskelig da jeg fikk nytt program som fikk meg til å hoppe og le.

 

FROKOST DAG 184:

Havregrøt:

1 oz (28 g) havregryn og 8 oz (224 g) melk.

Kokt sammen og servert med banan og druer.

 

LUNSJ DAG 184:

Løk, gulrot og kjøttdeig suppe.

Her har jeg kuttet opp 10 oz (280 g) Løk og gulrot.

Ha over vann til grønnsakene er dekket.

Kok dette godt sammen og tilsett 4 oz (113 g) stekt kjøttdeig.

Kok dette sammen og smak til med salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 184:

Fiskepinner:

Jeg delte opp et stykke torsk i strimler.

Dyppet torske bitene i en egg, salt og pepper blanding.

Stekt i 0,5 oz (14 g) smør.

Jeg veide opp 4 oz (113 g) Fisk etter at jeg stekte den.

Servert med erte purre av 7 oz (196 g) frossene erter som jeg koker 

og moster med en stavmikser, smakt til med salt pepper og 0,5 oz smør.

Og 3 oz (84 g) gulrot.

Dette blir min nye favoritt!

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg