B.L.E MAT UTE I DET FRI

Kjære leser.

I dag har det vert strålende vær. 

Etter å ha sittet altfor mye inne de siste dagene var det på tide å gå ut.

Vi bestemmte oss for å grill pølser i utepeisen.

Jeg hadde tenkt å lage meg pølse lapskaus til lunsj i dag.

Men så fant jeg ut at jeg tar en av pølsene å griller sammen med de andre.

Det angrer jeg ikke på nå, for det var kjempegodt!

Jeg blir så overrasket hver gang jeg skal ta på ute klærne.

De passer jo. Jeg har tidligere såvidt fått de igjen.

Nå kan jeg ha masse ull under uten at det føles ubehagelig.

 

FROKOST DAG 183:

Tidlig opp for å se jentene gå 3 mil. 

Da ble det havregrøt med banan og druer.

1 oz havregryn og 8 oz melk, kokes godt sammen.

 

LUNSJ DAG 183:

Pølse lapskaus.

2 oz pølse.

10 oz grønnsaker som gulrot, kålrot, løk og sellerirot.

Vann til over grønnsakene.

Kokt sammen til de er myke.

2 oz pølse grillet på pinne.

 

MIDDAG DAG 183:

Strimlet svinekjøtt.

3,5 oz Stekt strimlet svinekjøtt.

7 oz grønnsaker som løk, paprika, brokkoli, gulrot og squash.

Stek grønnsakene sammen med ferdig stekt kjøtt.

1 oz fløte har over og kokes veldig forsiktig inn.

Jeg steker i 0,5 oz smør.

3 oz raspet blomkål tilsettes kokende vann.

La den ligge i vannet i 5 min. Siles av i en sikt, med litt tette hull.

Nydelig! Mannen i huset jublet når han så at jeg skulle ha ris…

Han så ikke at det var blomkål. Jeg må si at jeg savner ikke ris engang.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg