JEG HAR BLITT EN BEDRE MOR UTEN SUKKER OG MEL

Kjære leser.

Hører ofte at jeg bare kan unne meg en liten bit med kake i selskaper…Det skader jo ikke…

JO for meg skader det! Jeg er avhengig av mel og sukker. 

Det blir som å gi en narkoman narkotika. 

Jeg mister kontrollen. Så nei jeg kan ikke bare ta en bit.

Kroppen har det så mye bedre uten. Hodet har det bedre.

Og ikke minst humøret. Jeg har så mye mer tålmodighet. Jeg er mer til stedet.

Jeg har ikke lenger fokuset i matfatet, eller sitte å tygge på noe så jeg ikke kan svare.

Jeg kan faktisk leke med barna, jeg holder ut… ja så lenge ikke fibromyalgien ødelegger.

Usminket sannhet…..

 

FROKOST DAG 152:

Favoritt grøten min.

Kjøpte meg en pakke med denne:

1 oz med dette grynet og 8 oz melk.

6 oz banan og kanel.

 

LUNSJ DAG 152:

Maten er ikke alltid like perfekt.

Omelett med 6 oz grønnsaker som jeg steker i stekepannen.

2 egg vispes sammen og tilsettes salt og pepper.

Ha eggene over grønnsakene og la det stivne.

Jeg hadde en tynn skive ost inni før jeg prøvde å brette den.

PRØVDE…. for det gikk ikke helt etter planen.

Servert med 4 oz frisk salat.

 

MIDDAG DAG 152:

PIZZA:

Bunn: 1 oz ost og 1 ts rømme, smaltes i mikro.

Tilsett 1 ts egg, 1 ts hvitløkpulver og 1 ts hakkede mandler.

Stek bunnen på bakepapir til den er lysebrun.

 

Fyllet: 7 oz hakkede tomater, løk, paprika og gulrot.

Steker dette sammen på en stekepanne, smaker til med oregano, basillikum, salt og pepper.

 

Ha fyllet over bunnen, ta 1 oz ost over og 2 oz kjøtt.

Jeg brukte skinke og chorizo på topen.

 

Stek pizzaen på 230 grader til du ser at osten og bunnen er godt stekt.

 

Servert med 3 oz salat. NYDELIG!

 

Ha en fin helg!

Klem J

 

 

#spisdegfri #brightlineeating # slankepizza #livsstilsendring #sunnmat 

#Omelett #salat 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg