NÅR MATEN STYRER LIVET

kjære leser.

Lar du maten styre livet ditt?

Mange gjør faktisk det!

Synes du at det er greit? 

Påvirker det vekten din?

Reagerer andre på det?

     

Jeg lot maten bestemme alt. Når vi skulle spise, hva og hvordan.

Etter et av hovedmåltidene kunne jeg knaske på noe annet.

Jeg likte ikke å være uten mat. 

Kom det besøk så var jeg i gang med noe godt.

Var jeg sulten hadde jeg ikke tid til å lage noe sunt for meg selv, 

for det å være sulten føltes så skummelt at jeg tok noe kjapt og enkelt.

Noe som ikke var bra for vekten min.

Folk reagerte på det. Jeg fikk mange kommentarer opp igjennom.

                        

Nå er det jeg som styrer livet, ikke maten.

Jeg kan fint lage noe godt til venner og familien, men jeg må ikke.

Jeg lar ikke maten bestemme hvordan jeg har det.

Det er ikke noen som har strøket med av sult mellom middag og frokost.

Sulten er ikke farlig. Det er bare en vanesak å beite hele dagen.

Dårlige vaner er til for å endres.

 

Ha en fin dag.

Klem J

4 kommentarer
    1. Du har gjort en kjempebra jobb! Jeg ser en veldig stor forskjell! Det er viktig å være bevist på mat i forhold til aktivitetsnivå, og ikke minst næringsstoffene i maten. Det er utrolig mange som ikke er bevisst på det og derfor ikke forstår hvorfor det ikke skjer noen endringer på vekta blant annet. Det ser ut til du har full kontroll på kostholdet, og det er kjempe bra! Det er også viktig å huske på at det ikke er farlig å skeie ut en sjelden gang i blant!

    2. martheef: For sånne som meg er det farlig å skeie ut. Jeg er sukker og mel avhengig. Så hvis jeg skeier ut mister jeg kontrollen. Dessverre!
      Har gjort det på alle diettene jeg har prøvd i 17 år. Så lenge jeg holder meg til mine klare grenser har jeg det bra! Da er jeg ikke sultensint og humøret er stabilt. Kroppen har det bedre også.

    3. Ja den skjønner jeg. Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din om avhengighet i forhold til sukker. Jeg har det likedan. Jeg har kuttet ut alt av sukker, og spiser bare vanlig mat i stedet. Mye bedre for både vektnedgang og blodsukker!

    4. martheef: Ja det er det. Jeg har ikke klart å forstå dette før, men sukker og mel er som gift i kroppen min.
      Godt å kjenne at ting begynner å virke igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg