EN NYDELIG LØRDAG MED GOD MAT

Kjære leser.

I dag visste jeg rett og slett ikke hva jeg skulle finne på til middag.

Men det jeg visste var at det skulle være 10 oz grønnsaker, 4 oz proteiner og 1 oz fett.

På butikken klarte jeg å velge ut mye godt.

Når jeg tenker godt er det kjøtt, grønnsaker og frukt.

Godteriet ser jeg ikke… men ungene ser det jo, de får lørdagsgodt.

De første ukene var det veldig vondt å sitte å kjenne sjokolade lukten,

eller popcorn lukten. Men nå plager det ikke meg. IKKE LITT ENGANG.

Noe jeg synes er veldig rart! 

Til alle dere som lurer på hvorfor jeg skriver i oz, så er det for at det er lettere å huske.

28,7 og 113,8 og sånn er ikke så lett å huske.

 

FROKOST DAG 146:

1 oz havregryn og 8 oz melk.

1 banan og litt kanel… eller mye kanel…

 

LUNSJ DAG 146

Tomatsuppe:

10 oz hakkedetomater, løk, gulrot og litt vann.

Kokes godt sammen og moses med stavmikser.

Smakes til med salt og pepper.

Serveres med 2 kokte egg.

 

MIDDAG DAG 146:

Svin indrefilet.

4 oz ferdigstekt indrefilet. krydret med salt og pepper.

6 oz sellerirot deles i tynne staver og stekes på 230 grader midt i ovnen.

Eller i en actyfry maskin.

4 oz stekte grønnsaker. 

 

Håper du får en fin dag videre.

Klem J

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg