SPIS GRØNNSAKENE DINE FRØKEN

Kjære leser.

Husker tilbake til barndommen. Jeg hatet grønnsaker.

Jeg kunne spise alt annet, fiskelever, tørrfisk og okselever var ingen problem.

Men grønnsakene var grusomme. 

Slapp jeg unna… Nei! De måtte spises. Noe som førte til at jeg selv i voksen

alder ikke har likt grønnsaker. Jeg tvinger aldri barna mine til å spise noe de ikke liker,

på grunn av minnene fra min egen barndom. 

MEN… merkelig nok så elsker jeg grønnsaker nå. Noe har hendt inne i munnen.

Jeg vet at vi forandrer smakssansene etter to uker uten mel og sukker.

At det skulle være så vanvittige forandringer, hadde jeg ikke regnet med.

FROKOST DAG 144:

Dette er jo luksus.

 1 Stekt egg, 2 oz pølse og 4 oz kokt potet fra i går som jeg har stekt.

 

LUNSJ DAG 144:

Plukkfisk med laks.

Jeg stekte en ekstra lakse bit i går. 

Kokte 5 oz blomkål og sellerirot, mørt og moste det med stavmikser.

Tilsatte 1 oz melk i mosen og rørte det inn.

2,5 oz løk og 2,5 oz kokt gulrot blander jeg inn i mosen.

3,5 oz laks blandes også inn i mosen.

 

MIDDAG DAG 144:

4 oz selleri og blomkålmos.

6 oz kokte grønnsaker.

4 oz kokt pølse.

1 ss smeltet smør.

Sånn ble middagen i dag, ikke helt etter planen. Men dagene blir ikke alltid som vi tenker.

I dag ble det selskap med minstegutten min, så da ble dette redningen min.

Men jeg anbefaler ikke så mye pølser i løpet av en uke som det har blitt denne uken.

 

Ønsker deg en fin dag videre.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg