STARTER HELGEN MED SLANKENDE PIZZA

Kjære leser. 

Første helgen i året. Mange som har startet en livstilsendring dette året gruer seg til helg.

Spørsmålene dukker nok opp… kan jeg unne meg noe i helgen?

Bare lørdagen? eller bare et måltid?

For meg er ikke det et alternativ engang. Men jeg var sånn før…

Hvor førte det meg? Jo på den evige slankekarusellen.

I dag ble maten slik:

 

FROKOST DAG 131:

Havregryn og banan rundtstykker.

1 banan most med gaffel, 30 g havregryn blandes og stekes midt i ovnen 

på 180 grader i ca 20 min.

Egg og svinestek som pålegg.

 

LUNSJ DAG 131:

Løksuppe med kjøttdeig:

10 oz med løk og gulrot.

Kokes i litt vann og litt buljong.

Tilsett 4 oz stekt kjøttdeig rett før servering.

Smak til med salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 131:

Pizza:

Bunnen: 1 oz ost 

1/2 ts rømme

1 ts egg

1/2 ts hvitløkspulver

 osten og rømmen smeltes i mikroen.

Bland i resten. 

Stekes på 230 grader i ca 15 min.

 

Fyllet: er 10 oz med grønnsaker.

Hakkede tomater, løk og paprika stekes sammen

Tilsett kjøttdeig eller annet kjøtt du vil ha på pizzaen, 1,5 onces. 

Smakes til med oregano, basillikum, rosmarin, salt og pepper.

Også salat regnes i de 10 oz med grønnsaker.

 

Ha fyllet over på bunnen, noen ganger får jeg ikke alt på, så da serverer jeg det ved siden av.

 

Jeg topper pizzaen med 1 oz ost.

Steker den på 230 grader i ca 15 min… men følg med den blir fort svidd.

 

Tips til helgekosen.

 

Klem J

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg