ALLE MÅ STARTE LIVSSTILSENDRINGEN EN PLASS

Kjære leser.

Det å endre en livsstil er ikke gjort over natten. Det krever faktisk at du gjør noe til en vane.

Mange som misslykkes tror at de mangler viljestyrke.

Problemet er vel at viljestyrken er brukt opp.

Vi får bare utdelt en viss mengde hver dag, hvis vi da bruker den opp på

trening, diskusjoner, barna og matvalg er det ikke mer igjen til slutt.

Det er her vi bommer. Det er da tankene om at “arg… jeg begynner på nytt i morgen”

kommer inn. Men hva kan vi gjøre da? Jo vi kan eliminere stresset rundt mat.

Visste du at vi tar i gjennomsnitt 221 matvalg hver dag?

Med da 15 min viljestyrke har vi brukt den opp før middag.

Hvis vi planlegger hva vi skal spise og når vi skal spise dagen før så slipper vi et stort stress moment.

Det hjelper også å kutte mel og sukker fra kosten, som fører til normal insulinproduksjon.

Som igjen vil gi hjernen tilgang til leptin. Dette fører til et mye mer stabilt humør.

FROKOST DAG 129:

2 stekte egg vispet sammen.

4 onces kokte poteter som jeg steker.

Kokte poteter som ligger i kjøleskapet natten over mister mye av stivelsen.

Som gjør at de er sunnere enn nykokte poteter.

 

LUNSJ DAG 129:

Gul ertesuppe:

Jeg la 3 onces erter i bløt i går.

Kokte de i ca 1 time før jeg hadde i grønnsaker og røkt skinke fra i går.

kokte alt godt sammen og smakte til med salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 129:

Spagetti ala J:

Kutt opp squash i tynne skiver. Kok opp vann å la squashen trekke i 1 min.

Stek kjøttdeig. Ha i løk, paprika og gulrot. Stek det godt sammen.

Ha i hakkede tomater og 1/2 ts tomatpurre. Kok det godt sammen.

Smak til med rosmarin, oregano, basillikum, salt og pepper.

 

Sånn ser det ut når jeg lager middag til hele familien:

Jeg steker kjøttdeigen til alle i samme gryte.

Så tar jeg av det jeg skal ha og steker det sammen med mine grønnsaker.

Resten av familien får spagetti eller makaroni til kjøttsausen.

Jeg har litt løk og gulrot i, sammen med moste hakkede tomater og tomatpure.

Smaker den til på samme måte som min.

 

Hverdagstips fre meg.

Klem J

 

#lavkarbospagetti #spisdegfri #brightlineeating #gulertesuppe #livsstilsendring 

2 kommentarer
    1. fhlorest: Alt må begynne en plass. Les boken spis deg fri. Mye god informasjon om hva sukker og mel gjør med kroppen. Ikke alle reagerer negativt på det, men mange gjør det. Maten er fantastisk. 2 uker uten sukker og mel så smaker det enda bedre!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg