NYTT ÅR, NY HVERDAG.

Kjære leser.

Da var hverdagen tilbake.

På godt og vondt.

Kroppen fungerer ikke så bra etter en desember i høy hastighet.

Jeg må nå roe helt ned. Ta ting i et tempo jeg kan takle.

Ryggen har slått seg vrang og svimmelheten er tilbake for fullt.

Men dette går over, jeg må bare samle nye krefter.

Maten har gått strålende, vekten går nedover og jeg nærmer

meg målet sakte men sikkert.

 

2018 hverdagsmat:

 

FROKOST DAG 128:

Havregrøt med banan.

30 g havregryn og 200 g melk.

 

LUNSJ DAG 128:

Pinnekjøttlapskaus.

Pinnekjøtt fra nyttårsaften.

Gulrot, kålrot, løk og sellerirot i terninger. 

Alt kokes godt sammen i litt vann til det er mørt.

 

MIDDAG DAG 128:

Røkt skinke med tomatsaus.

Legg skinken i en ildfast form med lokk. sett den midt i ovnen på 180 grader.

Ca 30 min.

Rotmos: kålrot og sellerirot kokes mørt og moses med stavmikser.

Tomatsausen: hakkedetomater, 1 ss tomatpurre og litt vann kokes sammen.

Smakes til med salt og pepper og litt buljong eller kraft. moses med stavmikser.

Serveres med kokte grønnsaker.

 

Håper dette kan gi tips til mat også i hverdagen.

Klem J

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg har lest igjennom bloggen din i løpet av jula, og jeg synes du er så flink! Blir veldig imponert over at du klarer å holde deg unna godteri og den slags i høytiden. Kjempe flink! Maten du lager ser fantastisk godt ut! Blir veldig inspirert til å lage det samme! God bedring med ryggen og svimmelheten, viktig å ta det med ro som du sier! Gleder meg til å følge deg videre 🙂

    2. martheef: Så koselig! Kjekt å kunne inspirere andre! Jeg har ikke hatt litt lyst på noe i hele julen. Jeg er så fornøyd med det jeg kan spise jeg. Helt uvirkelig egentlig, for min hjerne har tidligere laget alle mulige unnskyldninger for å spise noe usunt. Det beste er at humøret er stabilt og jeg takler det meste på en positiv måte. Kroppen blir bra igjen den… må bare gi den tid. Fibromyalgi er bare sånn. Veldig koselig at du vil følge meg videre!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg