ROMJULSMATEN FOR EN SLANKER

Kjære leser. 

Romjulen… den koseligste tiden i året. Vi er sammen med våre nærmeste.

Vi spiser god mat og spiller spill. 

Ikke alle er like heldig som oss da, noe sitter alene.

Jeg oppfordrer alle som vet om noen som er alene i romjulen til å invitere de på besøk.

Ensomhet er et triggerpunkt for oss som overspiser. 

Vi trøster oss med maten for å skjule at vi egentlig hadde trengt mennesker i livet.

FROKOST MAT I ROMJULEN:

     

Omelett med skinke og poteter.

Stekt egg, stekte poteter og bacon.

Havregrøt.

Tre gode alternativer. Jeg veier opp det jeg skal ha av proteiner, korn, frukt og fett.

Hvordan? det står i boken #spis deg fri.

 

LUNSJ I ROMJULEN:

  

Rester av svineribbe kokt sammen med grønnsaker.

Tomatsuppe.

Pølsegrateng med grønnsaker og hakkede tomater.

Her veier jeg også opp det jeg trenger av proteiner, grønnsaker og fett.

Jeg bruker også en del rester for å lage gode lunsj retter.

 

MIDDAG I ROMJULEN:

  

Juletrosk med litt bacon, rotmos og kokte gulrøtter.

Svineribbe, med litt surkål, rotmos og kokte grønnsaker.

Her veier jeg også opp proteiner, fett og grønnsaker.

Julaften hadde jeg poteter til pinnekjøttet. Det var planlagt.

Jeg flyttet de fra frokosten og fordelte de til lunsj og middag. Dette gjør jeg bare julaften.

Resten av romjulen holder jeg meg til mine klare grenser.

 Julen 2016 og julen 2017 

Håper dere har fått noen tips og at dere koser dere sammen i romjulen.

Ta godt vare på hverandre, vær sammen og inviter noen som kanskje er litt ensom på en kopp kaffe.

 

klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg