ER DET MULIG Å IKKE OVERSPISE I JULEN?

Kjære leser.

God jul til alle. Julefeiringen ble en suksess.

Til tross for at noen små i huste valgte å starte dagen en god stund før noen andre.

Jeg har lært en viktig ting denne julen. SØVN ER VIKTIG!

Maten gikk som planlagt. Jeg hadde laget en plan på forhånd.

Mat på julaften:

FROKOST DAG 119:

Bananpannekaker:

1 most banan og 1 egg vispet sammen og stekt. Litt stekt bacon og litt frukt.

LUNSJ DAG 119:

Havregrøt:

15 g havregryn og 150 g melk.

kokte sammen en god stund.

MIDDAG DAG 119:

Pinnekjøtt:

Pinnekjøtt kan kjøpes utvannet og ikke utvannet.

Hvis du må vanne det ut legger du kjøttet i en gryte med vann

over natten slik at kjøttet kan slippe saltet.

Legg en rist eller bjørkepinner i bunnen av en gryte.

Legg pinnekjøttet over risten.

Ha over vann til toppen av risten.

Damp kok kjøttet til det løsner fra benet

Vei opp 4 oz kjøtt.

Rotmos:

Kålrot, sellerirot og gulrot kokes mørt.

Mos med stavmikser og smak til med salt og pepper.

Tilsett 0,5 oz smør pr porsjon. Dette regnes som fett og er ikke en nødvendighet.

Maks 6 oz til ett måltid.

 

Kokte rotgrønnsaker:

Gulrot, sellerirot og kålrot delt i staver.

Legges i en gryte med vann og kokes møre.

Jeg  brukte 4 oz

 

Bare denne dagen flyttet jeg poteter fra

frokost til middag.

Jeg planlagte det godt og skrev det ned dagen før.

Fruktsalat:

Kokte vann, kanelstang, vaniljestang, stjerneanis og sitron sammen.

Kjølte det ned og hadde det over frukten.

Nydelig dessert på julaften.

En Fantastisk julaften.

Alle fikk fine gaver og resten av gjengen koste seg med

Julegodt i form av kaker og godteri.

Jeg har holdt meg unna. Helt unna!

Kan nesten ikke tro det selv. Jeg har ikke hatt så lyst på heller.

Hjernen min er blitt fikset… jeg trenger ikke alle de godsakene.

Men jeg merker at jeg må jobbe mer når det står foran meg! Spesielt nå i julen.

Besøket har reist og huset har føltes veldig tom i hele dag!

Men det betyr bare at vi har hatt det kjekt.

Ha en fin romjul!

Klem J

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg