SLANKENDE FREDAGSMAT

Kjære leser.

I går ble det ikke noe blogging på meg. Hadde hendene fulle!

Jeg holder på å lage klart til en helg med fart og spenning.

Arrangerer håndball turnering for guttene mine… MYE å sette seg inn i.

Å så er det rett avgårde til sørlandet for årets julebord med jobben til min kjære

(som er på jobb denne uken)

Mye styr blir det. Så godt blir det når mandagen kommer… 

Maten til en sunn fredag er klar.

 

FROKOST DAG 106:

Havregrøt og en lite julestemnings påminner.

 

LUNSJ DAG 106:

Fiskegrateng.

Jeg kokte litt lettsaltet torsk. 

Kuttet opp gulrot, løk og purreløk.

Kokte litt selleri og blomkål mykt. Moste det med stavmikser.

Blandet alt dette i en ildfast form, med litt fløte, salt og pepper.

Litt ost på toppen. Stekes på 225 grader i 30 min, midt i ovnen.

 

Nydelig som lunsj eller middag.

 

MIDDAG DAG 106:

Biffsnadder.

Strimlet biffkjøtt stekes i en varm stekepanne.

Gulrot, paprika, selleri, blomkål, brokkoli, løk og purreløk kuttes i biter.

Ha grønnsakene over det stekte kjøttet. Stek grønnsakene godt sammen med kjøttet.

Krydre godt med grillkrydder og ha over litt fløte.

Kok fløten godt inn.

 

Der har du noe godt til helgen.

Klem J

 

#helgemat #sunnmat #brightlineeating #spisdegfri #fiskegrateng #biffsnadder #havregrøt

#grønnsaker 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg