ENSOMHETEN I OVERVEKTEN

Kjære leser.

Det å være overvektig, kan være ganske ensomt.

Det å føle seg så alene i en kropp du ikke føler deg tilfreds med kan ødelegge mye!

Selv om du kanskje har andre rundt deg i samme situasjon, så føles det ikke som

om de vet hvordan du har det. Følelsen av at ingen forstår.

Du føler kanskje at ingen forstår hvor tungt det er å stå opp hver dag.

Kle på seg klær du føler ikke passer.

Bare det å prøve å bevege seg mer, føles som en ensom kamp.

Få snakker om ensomheten i egen kropp.

Det å føle seg så alene om problemet hele tiden.

 

Hadde vi snakket mer sammen om det, kunne mange mennesker fått det bedre!

Vi må tørre å fortelle noen hvordan vi har det inni oss.

Alt er ikke perfekt hver dag. 

Jeg har vert ensom i egen kropp i mange år.

Andre rundt meg gikk ned i vekt og holdt seg slanke, mens jeg forble bare feit.

Jeg gjorde utallige forsøk på å komme i rett vekt. 

Men gikk rundt å var sint på meg selv for å ikke forstå hvordan.

Hjernene våre er forskjellige. De reagerer forskjellig på ting.

Min hjerne ødela for meg hver gang jeg prøvde. 

I tillegg ødela jeg opplegget med å si at jeg fortjener jo å kose meg jeg også.

Nå vet jeg jo at det å kose seg handler om noe annet enn mat.

Men det å ikke belønne seg selv med mat er befriende.

Det gir rom for mye annet. 

 

Snakk om problemet og søk hjelp.

Ikke gå alene med ensomheten.

 

Klem J

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg