BURSDAG UTEN KAKE…..GÅR DET AN

Kjære leser.

Ja Jeg fyller hele 32 år i dag.

I hvertfall 30 ganger har jeg fått kake. Så jeg vet hvordan det smaker.

Men i dag… Nei i dag blir det ikke kake. 

Jeg har ikke lyst på heller.

Jeg lå i sengen med min kjære i morges. Vi hørte ungene nede på kjøkkenet.

Så sier min kjære “ungene borrer sikkert et hull i en gulrot nå, for å sette lys i til deg”

Hysterisk morsomt ble det!

Ungene har forståelse for at jeg ikke spiser kake de. 

De vet at mamma ikke har det bra når hun får sukker og mel.

Men jeg lager noen sveler til de senere i dag. Så får de feire.

 

Maten i dag ble sånn:

 

FROKOST DAG 96:

Stekte poteter (poteter som ble kokt i går og oppebart i kjøleskapet)

Og stekt egg.

LUNSJ DAG 96:

             

Lunsjen ble bananpannekaker og fiskegryte.

Pannekaker: 1 egg og 1 banan. mos bananen med en gaffel tilsett 1 egg.

Rør godt sammen. Stek i lit smør.

 

Fiskegryte: Sellerirot og blomkål kokes sammen og moses med stavmikser.

kok gulrot og kutt opp løk og vårløk i små biter.

Stek noen biter laks og rør alt sammen i en gryte. Salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 96:

 

BURSDAGSPIZZA

Biff pizza:

BUNN: 50 g ost smeltes i mikro med 1 ts rømme.

tilsett 1 ts egg og 2 ts hakkede mandler og 1 ts hvitløkspulver.

Bruk våte hendet å dytt deigen utover et bakepapir.

Stek på 235 grader i ca 6-8 min, til den blir brun.

FYLL: Hakkedetomater løk og paprika. kokes litt sammen og smakes til 

med salt, pepper, basillikum og oregano.

 

Ha tomatsausen over bunnen, så litt ost og nesten ferdig stekt biffkjøtt på toppen.

 

Stek på 235 grader til osten er godt smaltet.

 

Ha en fin dag!

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg