MATAVHENGIGHET OG LIVSSTIL

Kjære leser.

Mange sliter med mat avhengighet, men de vet ikke en gang om at det er det de lider av.

For mange, har de bruk flere tiår på å prøve å få kontroll.

De har gått på ufattelig mange slanke kurer.

Men de fleste av oss får det ikke til på grunn av den evige vonde sirkelen vi er i.

Vi tror at det er noe galt med oss. Alle andre får det til så lett.

 

Men de fleste vil aldri prøve et opplegg som brigth line eating.

Det vil være for skummelt. 

Det å kutte ut mel og sukker fra kosten vil bety å aldri kose seg med kake eller brød.

Grunnen til at det er skummelt er jo at hjernen forteller deg at du ikke har det bra uten.

For hva skal du kose deg med da? hva skal du unne deg selv da?

Det å hele livet være kontrollert av mat er så utmattende. 

Jeg var i hvert fall lei av å være så overvektig og avhengig av mat at jeg skammet meg!

Hjernen min sa hele tiden at jeg ikke kunne leve uten mel og sukker.

At jeg aldri kom til å få det til.

Grønnsaker var jo ikke min ting!

Jeg hadde ikke fått det til om jeg hadde hatt et kosthold med mel og sukker.

Hjernen hadde krevd mer. Jeg hadde etter hvert blitt så sliten av å høre hjernen fortelle

meg at jeg trenger det, at jeg hadde gitt etter. 

Jeg hadde heller ikke klart det uten støtten fra #Bailine og de rundt meg.

Tror du meg ikke? jeg har vert overvektig siden jeg var 14 år. Har aldri gått ned så mye i vekt.

Jeg har aldri hatt en bedre opplevelse av å endre livsstil. 

Jeg føler at tankene er klarere. Å vekten går nedover for hver uke.

Cm går innover. Maten er ikke en bekymring. 

 

Men best av alt er den følelsen av frihet jeg har. 

Klem J

 

 

2 kommentarer
    1. Så godt å lese! Enormt flink du er. Er ikke enkelt å endre livsstil! Stå på videre, og takk for inspirerende innlegg som får meg til å ville stå på videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg