SUNN MAT TIL EN AKTIV HVERDAG

Kjære leser. 

Kan ikke skryte på meg at jeg er så vanvittig aktiv i dag…. enda… er jo håndball trening senere.

Når jeg tenker på mat som er bra for kroppen, tenker jeg forskjellig nå enn før.

Før var jeg opptatt av grove brød og lite fett.

Nå er jeg opptatt av frukt og grønt! Jeg ser også at ungene tar etter meg. 

Jeg har aldri likt grønnsaker! ALDRI! Det rare er at nå etter 87 dager smaker de godt.

Hele meg gleder meg til å utforske hva jeg kan gjøre med grønnsakene.

 

FROKOST DAG 87:

Den vanlige grøten i dag også. 

Den gir meg alt jeg trenger til å fungere til lunsj. Jeg blir heller ikke sulten mellom frokost og lunsj.

 

LUNSJ DAG 87:

 

#Varm #biffsalat :

Jeg stekte noen biffstrimler i grillkrydder.

Tilsatte det jeg fant av grønnsaker i kjøleskapet.

I dag ble det, squash, gulrot, paprika (3 farger), Vårløk, løk og sellerirot.

Stekte de sammen med kjøttet og krydret det godt.

 

MIDDAG DAG 87:

#Brennende #kjærlighet :

Denne ble fantastisk god i dag!

Stek kjøttdeigen.

Tilsett oppkuttet løk, gulrot og hakkede tomater.

Smak til med salt, pepper og oregano.

Lag en rotmos av sellerirot og blomkål.

Ha kjøttsausen i en liten ildfast form, med rotmos over. Topp med ost.

Stekes på 225 grader midt i ovnen ca 25 min.

 

Resten av familien fikk potetmos på sin.

 

Dette er så nydelige retter. Anbefaler virkelig å prøve!

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg