SØNDAGS MAT PÅ FARTEN

Kjære leser.

I dag ble det mat i hurten og sturten. Skulle med eldste på håndball turnering.

Så da ble frokosten inntatt i en fart og lunsjen i en boks.

Alt handler om planlegging! Jeg kunne ikke tilfeldigheten ta over.

Da hadde jeg spist den nydelige sjokoladekaken de hadde der!

 

FROKOST DAG 85:

Jeg glemmer ofte viktigheten med c-vitaminer.

Kiwi er en god kilde til c-vitamin.

I dag hadde jeg denne nye blandingen av korn, 30 g og 200 g melk som jeg kokte sammen.

Litt banan og kiwi var godt som støting

 

LUNSJ DAG 85:

Løksuppe med svinekjøtt:

Jeg kokte kjøttet i går.

Kuttet opp 2,5 små løk. 1 gulrot, litt selleri og 2 vårløk.

Kokte dette sammen og tilsatte kjøttet. Smakt til med salt og pepper.

 

MIDDAG DAG 85:

Biff pizza med salat.

Bunn:

50 g ost, 1 ts rømme smeltes i mikro. Rør inn 1 ts egg, 1 ts hvitløkpulver og 1 ts hakkede mandler.

Stekes på 235 grader midt i ovnen til den er lysebrun.

 

Fyll:

Stek biffkjøttet litt først.

Stek litt løk og paprika, ha på hakkede tomater og kok det sammen.

Smak til med oregano, basillikum, salt og pepper.

 

Ha fyllet på bunnen ost og biffkjøtt på toppen.

Server med salat etter smak.

 

Reste av familien fikk tradisjonell pizza.

 

Klem J

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg