Sunn søndags mat uten mel og sukker.

Kjære leser.

Farsdag i dag. Pappaen i huset er på jobb. Men det stopper ikke kosen.

Her har vi bakt kanelsnurrer, som lukter helt fantastisk.

Kunne tygget av meg armen og foten for en liten bit. Men i dag skal jeg holde meg til planen min!

 

FROKOST DAG 78:

#Havregrøt med kiwi:

30 g havregryn og 200 g melk kokes sammen i noen min.

En godt moden kiwi som søtstoff.

 

LUNSJ DAG 78:

#tomatsuppe med stekte skinkebiter:

Løk, gulrot paprika og selleristang surres i pannen.

Tilsett hakkede tomater og litt vann. kok godt sammen og mos med stavmikser.

Smak til med salt, pepper og basillikum.

 

MIDDAG DAG 78:

#kjøttkaker uten mel, med ertestuing:

 

Kjøttkaker: Karbonadedeig knas inn med salt og pepper. 

Stekes i en stekepanne.

Ertene må stå i vann fra dagen før. kokes i godt med vann, ta vekk skallet som legger seg på toppen.

Dette kan ta litt tid, så begynn tidlig. Smak til med salt og pepper.

Kokte grønnsaker, i dag frosne. 

Serverer med 1 ss av stekefettet

 

Resten av familien får kjøttkaker med litt vann og potetmel i. Kokte poteter og brun saus.

 

Klem J

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg