NÅR MOR SLANKER SEG

Kjære leser.

Barna, det kjæreste vi har i livet! Vi gjør alt for dem!

Vi beskytter dem mot alt fælt som finnes der ute. 

Men kroppspress er noe vi ikke helt klarer å styre! Men vi kan forberede de på det som møter de.

MEN når mor er på slanke kur, påvirkes barna da?

Jeg føler ikke det. Jeg lager jo mat til de som er bra for dem å spise!

Men de får jo litt sunnere mat enn tidligere. 

Jeg mener at barn ikke tar skade av at mor eller far spiser forskjellig fra barna.

Jeg lager jo mat som er lett å tilpasse til hele familien.

Mine barn har fått forklaring på hvorfor jeg ikke spise brød, pasta, poteter eller noe søtt.

De vet at da blir mamma dårlig. Jeg har ikke lagt frem for de at jeg skal ned i vekt og 

at det å være overvektig er fælt. Nei jeg har pakket det litt inn for de.

Min eldste sønn har mat og helse på skolen, så han har blitt veldig opptatt av næringsstoffer i maten.

Han har fått mer forståelse for at maten er viktig for en kropp som skal fungere.

 

Så til alle som lurer, ja barna mine får kake på bursdagen og vafler til søndagskos.

Å de tar ikke skade av at jeg ikke kan spise det.

Jeg lager jo ofte litt sunnere vafler til de, så de kan ha i lunsj boksen sin innimellom.

Men det er jo ikke det som fører til overvekt i utgangspunktet. Det er jo litt hver dag som gjør at barn blir overvektig.

Eller mat som inneholder for mye fett eller karbohydrater.

Men skal vi bli hysteriske? Nei jeg tenker at vi kan ta det helt med ro, men vi skal passe på at 

vi ikke bruker ma som trøst eller belønning for barna. 

 

Klem J

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg