SUNN HØSTMAT

Kjære leser.

Torsdag allerede. Når du er på diett så er det viktig å kose seg også!

Mat skal smake godt! Jeg er veldig glad i å dele god mat med mange!

Men jeg ser at folk sliter litt med å finne nærings full mat som gir nok energi til å ikke ty til sjappe usunne matvarer!

 

FROKOST DAG 75:

#Byggrynsgrøt :

Jeg la 30 g byggryn i vann i går. 

Kokte de opp med 200g melk i 25 min, i morges. Med litt salt.

Blandet inn en banan som søtstoff.

Skal prøve en annen variant i morgen. spennende!

 

LUNSJ DAG 75:

Cowboy lunsj:

Jeg kuttet opp litt løk og litt paprika, i terninger.

Suret det i litt olje på stekepannen. Tilsatte litt hakkede tomater og lot det koke inn.

Smakte til med salt, pepper, oregano og basillikum.

Stekte en skikkelig god wienerpølse som jeg delte opp og ett egg.

enkelt å gjort på 10 min.

Anbefales virkelig. Jeg kunne brukt bønner i stedet for pølse eller egg.

 

MIDDAG DAG 75:

#Fishandchips ala J

Her har jeg stekt laks i sitron, pepper og salt. 

Kokt grønnsaker og laget chips av sellerirot.

Du kan dele sellerirot i tynne strimler, ha litt olje over og inn i ovnen på 235 g i 25 min.

Eller hive det oppi en sånn maskin som jeg har som heter Actyfry. 

Kjempegodt!

Resten av familien får poteter eller pommes til fisken og grønnsakene.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg