Sunn mat midt i uken.

Kjære leser.

Da er vi kommet til midten av uken. I går hadde jeg en gjeng unger her i bursdags selskap.

Det var så koselig. Foreldrene som fulgte barna sine hjalp meg så utrolig mye!

Jeg lærte en viktig ting i går. At dette med vekt og mat ikke alltid blir til overvekt.

Noen har rett og slett så høy forbrenning og er så lite adaptiv til mat avhengighet at de klarer å holde vekten nede.

Men for noen kan også det være vondt. Noen legger rett og slett ikke på seg om de vil!

Det er nok ikke enkelt for dem heller. Jeg har jo alltid synes at de slanke var så heldig!

Men jeg ser jo at enkelte faktisk skulle ønske seg noen kilo til, å at det ikke hjelper å spise mer!

Jeg har lært at trening faktisk kan være med på å få vekten til å stige litt for de som trenger det.

 

FROKOST DAG 74:

#Byggrynsgrøt :

Dette tar litt lenger tid enn havregrøt.

30 g byggryn legges i litt vann kvelden før, eller om morgenen om du koker den på kvelden.

200g melk

Byggryn og melk kokes sammen i ca 25 min.

 Når grøten er tykk nok kan den serveres med friske bære, banan eller eple.

Veldig godt med kanel på.

 

LUNSJ DAG 74:

#karbonader og egg

Her lager jeg salat av det jeg liker av grønt.

Steker karbonader, løk og et egg.

Lett å lage lett å ta med. 

 

MIDDAG DAG 74:

#Fløtegratinerte #grønnsaker med #karbonadedeig:

Kutt opp paprika, Squash, gulrot, blomkål, brokkoli, selleri, løk og purreløk.

Stek karbonadedeigen i litt papper.

Bland alt sammen alt i en ildfast form. krydre med salt, pepper, oregano og basillikum.

Tilsett litt følte og topp med ost.

Stekes på 225 grader i 25 min, midt i ovnen.

Resten av familien får det sammen med kokte poteter til.

 

Ha en fin dag!

Klem J

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg