Hva er klare grenser?

Kjære leser.

Hva er en klar grense? I lovverket er det klare grenser. Du vet at hvis du krysser noen av de kan du ende med straff.

I forholdt til barneoppdragelse, lærer du barna at her er grensen, å ikke lenger enn det.

Men i forhold til livsstilsendring…. ja hvordan er vi da? vi bryter jo grensene våre hele veien.

Hvis ikke hadde jo det ikke vert noe problem. Tar vi ikke oss selv og helsen på alvor?

Mine klare grenser er: INGEN sukker og mel!

                                                                                                      3 måltider om dagen. 

                                                                                                       Planlegging hver dag.

Det kan jo kke være så vanskelig vel? 

Men hva innebærer å kutte ut sukker og mel? Jo det vil si ingen ting kunstig sukker eller ekte sukker.

Ingen mel! om det heter mandelmel eller om det heter potet mel. Det er fremstillingen som fører til avhengighet.

Men hva med 3 måltider, er ikke det vanskelig? Nei det går helt fint. Jeg måler opp så jeg får nok

proteiner, fett, karbohydrater og vitaminer til å ta meg igjennom en hel dag.

Men hva med planlegging? Før jeg går på butikken skriver jeg handleliste. Jeg ser for meg butikken.

Begynner med frukten og grønnsakene som er i starten av butikken.

Så går jeg videre til kjøtt/fisk, ost melk, egg, korn….osv…

Jeg planlegger måltidene kvelden før. Jeg skriver dagbok om hver dag.

Og jeg har en gruppe mennesker som bare er et tastetrykk unna å forhindre meg fra å gjøre feil.

Jeg kan snike meg ut av et selskap for å sende en sos melding eller noe lignende.

 Men viktigst av alt er jo at jeg har lest boken #spisdegfri . Der har jeg lært hvordan jeg håndterer vanskelige situasjoner.

Jeg har også sett Susan (hun som har skrevet original boken) sine youtube videoer.

Som har vert til stor lærdom for meg!

Så, som i lovverket så finnes det regler. Jeg sier ikke at folk skal følge samme regler som meg.

Men for å kunne endre livsstil så må du lage regler for deg selv. Du vet jo hva straffen bil om du ikke følger de.

Klem J

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg