Hvorfor er du så FEIT?

Kjære leser.

For en stund tilbake opplevde jeg ganske ofte å få kommentarer som: Er du gravid? hvorfor har du så stor mage?

Folk kunne måle meg opp og ned, ikke fordi de syntes jeg var noe flott å se på.

DETTE har fått meg til å tenke litt. Det var jo vondt for meg å hele tiden bli påminnet den kroppen 

jeg ikke følte meg tilfreds med å ha, men tankene min i dag faller til de som er ufrivillig barnløse.

Hvordan oppleves dette for en kvinne med PCOS da? som er en hormonsykdom, som kan føre

til ufrivillig barnløshet, overvekt, diabetes, uønsket hårvekst og mye mer.

Tenker folk noen gang på at en kvinne med denne sykdommen går rundt ofte med litt ekstra på magen, 

å bare ønsker at den magen skulle hatt en baby. Deres høyeste ønske er å kunne si “ja det er en baby”.

Disse kvinnene, ja for jeg har et par sånne venninner, de gjør alt i sin makt for å gå ned i vekt!

For disse kvinnene er det så mye vanskeligere enn for andre! De må jobbe med et system som oss

andre dødelige ikke aner noen ting om. 

Når du gang på gang får bekreftet at du er feit, du er dum og du klarer ikke å lage barn engang,

ja da er det ikke mye igjen av selvbildet. Det selvbildet som du har behov for når du da skal 

ta fatt i en livstilsendring. Jeg beundrer disse kvinnene! De klarer å reise seg gang på gang!

De svarer deg ofte med humor, for å ikke vise følelser eller sinne når de bare er tøff nok!

Det som bekymrer meg mest er folks dumhet! Hvorfor spør vi rett ut om noe så privat, uten å tenke?

Hva er det som sier at folk må tråkke rett i salaten gang på gang?

Har vi andre noe med om andre er gravid eller ikke? Kan ikke de fortelle det selv om de vil det?

Ikke ødelegg dagen til noen andre på grunn av nysgjerrighet over andres overvekt.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg