EN SLANKERE HALLOWEEN

Kjære leser.

Halloween er rett rundt hjørnet. Jeg elsker høytider! Vi pynter og forbereder oss i flere uker!

Dette året blir litt rart! INGEN godis. Men jeg skal no klare det også. 

Det er jo ikke maten som skal styre om vi skal ha det kjekt. Ungene får jo selvfølgelig noe godt.

Men det viktigste er jo at vi koser oss sammen.

Vi har øvd oss på litt sminke… Jeg e ikke proff, men koser meg med skumle ansikt….

#halloween2017mood

Vi har det jo gøy da!

Det er jo viktig at vi gjør dette koselig for alle store og små.

Laget lykter har vi også.

Skjære #gresskar måtte selvfølgelig til!

     

Mor må jo selvfølgelig finne oppskrifter til innmaten i #gresskaret. Selv om hun ikke kunne spise det selv.

Da ble det sånn:

#gresskarkake 

5 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts natron

4 dl sukker

1 ts kanel

1 ts kardemomme

1 ts muskat

1/2 ts salt

4 egg

200 g smeltet smør

2 ss appelsin juice

500 g revet gresskar

 

Bland alt det tørre, rør inn egg, appelsinjuice og smør, avslutt med å røre inn gresskar.

Stekes på 180 grader i ca 40 min. Midt i ovnen. Bruk en stor springform eller liten langpanne.

 

Glasur:

200 g kremost

200 g melis 

100 g mykt margarin 

1 dl appelsin juice

Rør alt godt sammen med en håndmikser eller kjøkkenmaskin.

 

Klem J

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg