Nydelig ferdagsmat

Kjære leser.

Så var det jaggu fredag igjen. 

Fredag er viktig for meg i forhold til planlegging av mat i helgen. 

Helgen kan være en trigger til å snuble litt i matveien.

Men det går an å kose seg i helgen uten at det handler om mat. Folk glemmer ofte det!

 

FROKOST DAG 62:

#HAVRESUPPE:

Havregryn kokes i melk.

2,5 dl melk og 30g havregryn og banan som søtstoff.

Så godt på en travel fredags morgen.

Fik et tips fra en bekjent om en hjemmelaget frokostblanding som jeg skal prøve i morgen.

 

LUNSJ DAG 62:

#Gulrotsuppe:

Da jeg bestemte meg for å lage denne tenkte jeg at dette blir ikke noe godt, men jeg ble så overrasket.

Den var knallgod!

 

Jeg kokte 3 gulrøtter i vann med buljong oppi.

Når gulroten er kokt moser jeg alt med en stavmikser. jeg måtte ha litt mer vann for å få rett konsistens.

Salt og pepper.

Jeg stekte noen pølsebiter og hadde 1 ts med rømme oppi.

Knallgodt! 

#kyllingsnadder og #pommes:

Kutter kyllingfilet opp i strimler.

squash, løk, blomkål, rød, gul og grønn paprika, gulrot og purreløk deles i passelige biter.

selleriroten deles i tynne strimler og stekes på 230 grader midt i ovnen, ca 30 min.

Jeg steker kyllingen i olje og har kylling krydder over.

Tilsetter så grønnsakene og steker alt godt sammen.

 

Der har du en deilig fredags middag om du ikke er trofast tacon fredag tilhenger.

Du kan også ha tacokrydder over kyllingen og grønnsakene å fylle det i chrisp salat med litt rømme.

 

Resten av familien hadde ris til kylling snadderen.

Ha en NYDELIG fredag!

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg