NÅR ANDRE VET BEST

Kjære leser.

Elsker ikke du alle de som vet bedre enn deg? Alle som mener du gjør feil hele tiden?

Å det er så herlig å høre på. Når du virkelig får vite hva som er grunnen til at du er så feit.

Nei det har ikke noe med sykdom eller matvarer å gjøre. neida du er rett og slett ikke smart nok til å forstå 

sammenhengen mellom kalori inn og ut. Du får også vite at sånn som du trener nei det er helt feil.

En gang kan det være best å løpe på tredemøllen, en annen gang er det best å kun trene styrke.

Du får vite at det å tøye ut er helt unødvendig, og yoga er ikke trening. 

Maten du spier nei den er feil. Ja for du vet ikke hva som er bra for deg. nei du må slutte å spise gulrot for det 

kommer til å drepe deg. Kan godt hende det, men er det ikke mitt problem da?

Hva med når folk sier at mannen i ditt liv er flau over deg på grunn av overvekten din? Hva svarer du da?

Inni meg så gråter jeg. Jeg blir så fortvilet. Tankene om hvorfor jeg aldri får det til kommer snikende.

Jeg tviler på alt jeg har jobbet med i lang tid. 

Men fornuften kommer tilbake.

Mine klare grenser er mer klare etter en sånn runde. Jeg gir meg ikke.

Selv om ingen i verden hadde hatt troen på meg,

ja så hadde jeg aldri byttet meg selv tilbake til den jeg var før jeg begynte med dette.

  

Nei dette er ikke noe som passer for alle! De aller fleste vil ikke ofre dette en tanke. Men er det ikke litt

spennende å se hvor langt det kan gå med meg da? kommer jeg meg i mål? hvor lenge blir jeg der?

Å la meg bare gjøre alt du mener er feil da, det går jo ikke ut over deg. 

Hvis du hele tiden påpeker hva andre gjør feil, mister de all selvfølelse.

Vi mennesker må noen ganger feile for å lære av det.

 

klem J

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg