KOSEMAT PÅ EN TORSDAG

Kjære leser.

Ja ikke alle dager blir som forventet. Jeg skulle lage den daglige havregrøten min i dag med banan….

MEN som sykepleieren sa til meg på sykehuset når jeg var 6 år, alle apekattene har spist de opp.

Denne gangen var det mine egne apekatter som hadde stukket av med bananene mine.

SÅ da måtte jeg plutselig begynne å tenke tidlig på morgenen.

 

#FROKOST DAG 62:

KOSEFROKOST:

1 1/2 Stekt potet, 2 1/5 skive stekt kokt skinke og 1 stekt egg.

 

LUNSJ DAG 62:

TOMATGRYTE:
Denne gryten laget jeg på 15 min.

Den kan lages dagen før og tas med på jobb.

Jeg hadde litt kjøttdeig liggende som jeg stekte. 

Jeg kuttet opp kålrot, paprika (gul, grønn og rød), løk gulrot og selleri i terninger.

Tok alt opp i en gryte med 1/2 boks hakkede tomater og litt mais.

Kokte det sammen til grønnsakene var kokt. smakte til med en del salt, pepper og basillikum.

 

MIDDAG DAG 62:

KABRONADER MED POMMES:

Skikkelige karbonader fra gilde brukte jeg denne gangen.

Selleri rot kuttes i tynne strimler, stekes på brett i ovnen på 230grader i ca 30 min.

Hvis du har en frityrkoker som ikke krever olje så er den genial å bruke.

Jeg har en #Actyfry fra Tefal 

Personlig liker jeg ikke selleri, men den siste tiden har jeg oppdaget at sellerien forandrer smak når den tilberedes.

Jeg synes denne pommesen smaker så likt til potet pommes som du kommer.

Jeg lager litt salat og stekt løk til.

Resten av familien fikk vanlig pommes og salat til karbonadene.

 

Håper du får litt inspirasjon til å prøve noe nytt i dag.

Klem J

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg