Slankende mat på en ONSDAG

Kjære leser.

Jeg har fått høre de siste dagene at lunsjene mine er neste som middager. At det er altfor vanskelig å lage…

Det er jo lettere å bare ta seg en brødskive eller knekkebrød. 

For meg er ikke det et alternativ, men jeg prøver å lage lunsj som kan tas med på jobb eller på tur.

 

#FROKOST DAG 61:

#Kjøleskapsgrøt:

Jeg blander 200g yoghurt naturell med 30 g havregryn. rører det godt sammen å setter i kjøleskapet.

om morgenen deler jeg opp en banan over grøten og litt kanel hvis jeg føler for det.

 

#LUNSJ DAG 61:

#Skinkesalat:

Jeg kutter opp det jeg liker av salat. chrisp salat, agurk, tomat, sukkererter, paprika purreløk og raspet gulrot.

Jeg deler opp opp litt kokt skinke eller litt av en boks med bogskinke.

Denne kan tas med på jobb å nytes i lunsjen.

 

#Grønnsaker i form med kjøttdeig:

Jeg steker kjøttdeigen med salt, pepper, basillikum og litt oregano over.

Jeg kutter opp squash(i skiver), gulrot, blomkål, sellerirot i terninger.

Så legger jeg det i en ildfast form og har over litt hakkede tomater (ca 1/2 boks)

Jeg blander alt litt sammen, legger noen osteskiver over og steker den på 225 grader i ca 15 min.

 

Til resten av familien kan jeg bruke resten av kjøttdeigen å lage lasagne eller #kjøttdeig og makaroni.

 

Noen tips en grå onsdag.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg