SØNDAGSKOS

Kjære leser.

Søndagen er her. Som barn elsket jeg søndag! Det var den dagen i uken mamma laget noe ekstra godt.

På diett føler jeg at det å lage noe godt som passer hele familen har vert vanskelig. 

Men etter mye prøving å feiling har jeg funnet mange gode løsninger.

Her er mine tips i dag.

 

SØNDAGS FROKOST DAG 58:

Omelett og stekte poteter:

Jeg visper bare sammen 2 egg, salt og pepper, steker ferdig kokte poteter og eggene,

 vips så har jeg en nydelig søndags frokost.

På #lavkarbo tar du vekk potetene og bruker heler salat eller bacon til.

SØNDAGS LUNCH DAG 58:

Karbonader med stekte grønnsaker og salat:

Steker karbonadene på middels varme.

Kutter opp Gulrot, paprika, squash, blomkål, brokkoli og litt løk.

Steker dette i litt rapsolje. har litt salt og pepper over.

Bruker litt god salat og det jeg liker av grønt.

på #lavkarbo tar du vekk gulroten.

 

Får i kål med rotgrønnsaker:

Jeg legger kål og lammekjøtt lagvis i en kjele. 

Tilsetter en god del salt og pepper.

Har over vann nesten til toppen av kjøttet.

Lar dette koke, skrur ned varmen til rett over middels å lar det koke i noen timer.

Kutter opp gulrot, sellerirot og kålrabi i staver å koker de til de er sånn passelig kokt.

På #lavkarbo kan du koke opp blomkål, selleri og søtpotet.

Til resten av familien koker jeg poteter å lager en hvit saus av kraften fra får i kålen.

Sausen: 50 g smør smeltes i en kjele, 50 g hvetemel tilsettes smøret. Når jeg har rørt inn melet har jeg i kraften og koker det opp under omrøring. Smaker det til med salt og pepper.

Maten passer til #brigthlineeating #spisdegfri og #lavkarbo

NOEN TIPS PÅ EN SØNDAG 

 

Klem J

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg