SUNN FREDAGS MAT

Kjære leser.

Endelig fredag!

Hvordan komme seg igjennom helgen med god mat, å fortsatt være sunn?

Jeg har noen tips til hele familien.

 

FROKOST DAG 56:

Havregrøt. Ja det går mye i det sammen i ukedagene. i helgene varierer jeg litt mer.

Havregrøt er sunt og godt for oss. det inneholder mye av det vi trenger for å få en god start på dagen.

Eb venninne sa i går at hun ikke har tid til å lage grøt om morgenen, å at det er lettere å ta en brødskive med pålegg.

Jeg er ikke enig! det tar ikke mange min å koke denne grøten. I dag kokte jeg den når jeg samtidig laget frokost til ungene og

lunch til ungene, så det er fullt mulig å gjøre! Prøv det!

 

LUNCH DAG 56:

 

#Tacosalat:

Her kutter jeg opp alt grønt jeg liker. 

Steker kjøttdeigen med tacokrydder.

En ts med rømme hører med. 

Jeg pleier å steke litt løk og champignoner når det er middag.

Ikke vanskelig å lage. Passer også til middag. Ungene får lefser og tacoskjell.

 

MIDDAG DAG 56:

Pølse og mos:

Ja dette ser ut som pølse og potetmos, men det er #rotmos.

Jeg kjøpte noen skikkelige wienerpølser. som inneholder veldig lite av det som ødelegge opplegget mitt.

 

Kok opp vann å legg pølsene oppi. La de ligge i vannet uten å koke.

#Rotmos:

Blomkål buketter, sellerirot og en liten bit kålrot (kan sløyfes på #lavkarbo)

Koker grønnsakene møre, siler de og moser de med en stavmikser. 

Smaker de til med salt og pepper.

 

koker opp #grønnsaker til oss alle i familien og lager en potetmos til ungene.

Jeg hadde en ts med flytende smør over rotmosen. 

NYDELIG mat! 

Som skrevet tidligere så er jeg ultra kresen! Dette var så godt at jeg glemte at det ikke var potetmos.

 

#fredagstips fra J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg