Livstilsendring eller slankekur?

Kjære leser.

I det siste har jeg fått høre “er du på enda en ny slankekur”. Så hva er forskjellen på en #slankekur og en #livsstilendring?

#Slankekur

En #slankekur er en diett du går på for å bli slankere, i mitt tilfelle er det noe som ikke varer evig.

Jeg går kanskje ned en del, men ikke nok til å bli #normalvektig. Så når jeg føler at jeg har vert flink, 

ja da begynner jeg å spise normalt igjen å så er jeg på karusellen igjen… å den fører meg ikke ned i vekt!

Nei den fører meg opp og opp og litt til opp, sånn at jeg er sikker på at jeg nå kan føle meg skikkelig mislykket!

Ordet #slankekur er også negativt. Det får frem følelsen av å sulte deg og pine deg ned i vekt.

For ca 9 år siden bestemmet meg og bestissen min oss for å kjøre en 13 dagers kur. vi kjøpte inn alt og skulle begynne dagen etter. jeg så på maten dagen før… ansjos, peanøttsmør, oliven, tunfisk og så mye greier som jeg overhodet ikke kan fordra!

Men jeg begynte jeg… dag 1 var jeg så sulten hele dagen at jeg trodde at jeg skulle dø! Dag 2 var jeg ikke så sulten, bare dårlig av å tvinge i meg så mye ekkelt!! Dag 3 lå jeg på sofaen å hallusinerte. Jeg drømte om sjokolade og kaker og biff… jeg klarte ikke å reise meg fra sofaen. jeg svar så amper og sur at ingen ville se på meg engang. Jeg ble faktisk en skikkelig heks!

Dag 4 sluttet jeg. Jeg ringte bestissen min, hun hadde ikke gjort dette i det hele tatt, synes at det var en dårlig ide!

Å det hadde hun rett i!

 

#Livstilsendring

#Livstilsendring er også en type diett, men her er det snakk om å endre tankemåte, spise måte og det 

å finne en måte mat og trening kan bli en del av hverdagen. For meg blir dette begrepet avgjørende når jeg 

endrer livstil. Jeg kan ikke #slanke meg, da går jeg på en smell, når folk sier at jeg har vert flink.

Jeg må endre #livstil for resten av livet.

Er ikke det vanskelig da? spør du sikkert.

Jo det er vanskelig, men med litt øving så går det bra. Vi alle må prøve og feile for å nå de målene vi setter oss.

Noen må gjøre en ting 4 ganger så klarer de det, noen trenger 10.000 ganger før de klarer det.

Jeg er jo ikke i mål jeg heller. Jeg må jo jobbe med maten og treningen. Men jeg vet at når jeg er i mål, 

så kan jeg være trygg på at jeg vil bli der så lenge jeg følger planen til #brigthlineeating. 

For som de som de eneste jeg har vert borti, har tenkt på hva jeg må gjøre når jeg har nådd målet mitt.

#brigthlineeating har tenkt på hvordan jeg kan beholde vekten min og føle meg bra resten av livet!

   Her er jeg 14 kg lettere, siden mai 2017

#spisdegfri for resten av livet.

 

J

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg