BLE MATEN

#TIRSDAG MAT

#FROKOST DAG 54

#Havregrøt med banan:

Jeg koker opp ca 30 g havregryn sammen med ca 200g lettmelk, lar det koke i 2-3 min.

Grøten er da godt flytende, men stivner etter bare noen min. 

kutter opp 1,5 banan å blander det inn. En flott start på dagen!

 

#LUNCH DAG 54

Favoritt #Tomatsuppe med laks:

Stek løk, gulrot og paprika lett i litt olje i en liten gryte.

Hell oppi ca 150 g hakkede tomater og 1 dl vann.

Kok dette sammen i 5 min, bruk stavmikseren å mos dette til en suppe. 

Smak til med salt, pepper og basillikum.

Stek 1 laksefilet med litt salt og pepper.

 

#MIDDAG DAG 54

#Stekt blomkålris med kylling og grønnsaker:

Jeg kutter opp:

Gulrot, løk, paprika, og kålhode i små terninger.

tilsetter litt mais.

Rasper:

blomkålbuketter på et rivjern.

Steker:

Kyllingfilet i kyllingkrydder.

Så har jeg oppi grønnsaker og steker alt godt sammen i raps olje.

 

Til ungene bruker jeg ferdig kokt ris i stedet for blomkål, å steker risen sammen med kylling og grønnsaker

etter at jeg har tatt vekk det jeg trenger til meg selv som jeg steker med raspet blomkål.

Jeg har litt soyasaus over på slutten av steketiden.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg