Mandags mat

Helgen og høstferien er over, å nå er jeg i gang med å planlegge maten for uken. 

Vi kom hjem i går ettermiddag, fra en flott ferie i gamlebyen min Bergen. 

Kjøleskapet var tomt, heldigvis hadde jeg litt i frysen. 

Merker at uten planlegging av hvert eneste måltid hver dag så er det lettere å ty til mat som

ikke er bra for meg.

Hjernen min fungerer sånn at hvis jeg ikke har en plan, prøver den å lure meg ut i uføre.

Turen til Bergen ble en sånn type utfordring. Men jeg gikk aldri ut over grensene mine.

Jeg langde pølsesuppe å tok med meg.

 

Ungene mente det luktet drit. Sikkert kålen.

Pølsesuppe:

skinnfri kjøttpølse

kålrabi

kålhode

purreløk

løk

gulrot 

sellerirot

Kutter alt opp, nok til en tallerken. Koker alt godt sammen med litt vann og buljong. salt og pepper til slutt.

FROKOST DAG 52:

I dag ble det yoghurt med havregryn og banan til frokost. 

LUNCH DAG 52:

Laks med stekt løk og salat

Laksen er stekt i pepper sitronsaft og litt salt.

Salten består av chrisp salat, gulrot, tomat, agurk, mais og stekt kepaløk.

Jeg har en liten ts med remulade til. 

 

MIDDAG DAG 52:

​Spagetti bolognese ala J :

Kjøttdeig eller karbonadedeig stekes. 

Tilsett løk, gulrot og paprika. Stek det godt sammen.

Så tilsetter du hakkede tomater og litt vann.

Smak til med salt, peper, basillikum og oregano.

Del opp squash i tynne strimler, ha det opp i kokende vann i 1 min å sil av.

En nydelig spagettimiddag.

 

Noen tips til dere fra J

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg