10 MÅNEDER SOM NORMALVEKTIG!

Kjære leser.

For 10 med siden kom jeg inn i kategorien “normalvektig”,

for første gang i mitt voksene liv.

Jeg er fortsatt normalvektig 10 måneder etter.

Jeg er ikke perfekt. Vedlikehold er ikke så lett som jeg trodde.

Vedlikehold er en evig bekymrings prosess.

For redselen for å gå opp i vekt er der, samtidig som at

vekten variere opp og ned noen kilo i løpet av en måned.

Å holde vekten er mye vanskeligere enn å gå ned i vekt.

Jeg har må jobbe hardt hver dag med meg selv.

Men jeg gir meg jo ikke, selv om det ikke alltid er perfekt.

Heldigvis er det ingen som gjør alt perfekt.

Så lenge jeg følger min egen plan er jeg trygg på

at jeg kommer til å forbli normalvektig så lenge jeg ønsker.

10 måneder som normalvektig har gjort mye med meg.

Jeg har fått orden på mye i livet mitt.

Blitt kvitt dårlige mennesker og dårlige vaner.

Fokuset mitt er på å gjøre det beste utav hvert øyeblikk.

Finne gleden i hver dag. Og legge bak meg gammelt rusk.

Rusk jeg ikke har brukt for videre.

Denne prosessen har vert veldig befriende.

Frihet rundt bekymringer, tanker og irritasjon er noe

jeg ikke trodde fantes før.

Jeg lever livet mitt slik det er ment å leve det.

Jeg finner mer og mer frem til den ekte meg.

 

FROKOST:

Havregrøt med banan:

 

8 oz melk.

1 oz havregryn.

6 oz banan.

Kanel.

Kok sammen melk og havregryn.

Topp det hele med banan og kanel.

 

LUNSJ:

Gratinert torskegryte:

4 oz hakkede tomater.

2 oz løk.

6 amerikansk blanding.

4 oz kokt torsk.

1 oz ost.

Bland alt i en ildfast form.

Krydre med salt, pepper, chili, hvitløk,

oregano og basilikum.

Legg osten på toppen.

Stekes på 225 grader i 25 min.

Vei opp og suppler med salat om du mangler vekt.

 

MIDDAG:

Grillmat:

4 oz grillet rent kjøtt eller 6 oz med bein.

10 oz salat av eget ønske.

2 oz lettrømme.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter kuttes i terninger og

blandes med rømmen,

purreløk, salt, pepper og litt sitron.

 

Klem J.

 

#letterelv #klaregrenser #livsstil #livsstilsendring #vedlikehold

#vekttap #vektnedgang #nedivekt #happythinandfree

#lykkelig #liveterherlig #brightlines #spisdegfri #sunnmat

#sunnfrokost #sunnlunsj #sunnmiddag

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg